قطع ۲۸ اصله درخت با هدف انتقام جویی در ماسال

0 595

به فاصله یک ماه از کت زنی و بروز آسیب به ۵۰ اصله درخت در روستای «توت نسا شهرستان ماسال» با هدف تخریب و تصرف عرصه‌های جنگلی، بار دیگرتعدادی از درختان جنگلی در منطقه‌ی ماسال مورد قلع و قمع قرار گرفتند. اینبار نه بقصد قاچاق چوب بلکه با هدف انتقام جویی.

 شب گذشته خبر رسید تعدادی از درختان جاده ییلاقی در منطقه ی«سرکُم ماسال» بریده و در حاشیه جاده رها شده‌اند. درهمین رابطه از «سرهنگ محمد قربانی لرد» فرماینده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان بیشتر جویا شدیم.

قربانی لرد به مرور گفت: ۲۸ اصله درخت از گونه دست کاشت توسکا، در حاشیه جاده ییلاقی سرکُم ماسال توسط دو تن از افراد محلی با نیت انتقام جویی بریده و در جاده رها شدند. در حال حاضر این افراد توسط ماموران یگان دستگیر و به پلیس آگاهی ماسال تحویل داده شدند.

 قربانی با تأکید به اینکه هدف این افراد انتقام جویی شخصی بوده اضافه کرد: برخی از جوامع محلی و روستایی حاشیه جنگلهای استان که قصد تصرف عرصه‌های ملی را دارند بعد از جلوگیری منابع طبیعی و ناکامی در این کار، به صورت مغرضانه به تخریب درختان جنگل اقدام می‌کنند و در این مورد نیز هدف قاچاق چوب نبوده و فقط قصد آنها انتقام جویی از منابع طبیعی بوده. متأسفانه تا کنون مجازات‌های پیش بینی شده در قانون برای این قبیل افراد به هیچ عنوان بازدارنده نبوده است.

فرمانده‌ی یگان حفاظت از منابع طبیعی اعلام کرد: طی ۱۱ ماهه گذشته در بخش کشفیات قاچاق چوب، ۴۰ درصد رشد داشتیم که طی آن، ۱۳۲۲ متر مکعب چوب قاچاق کشف شد. اگر چه به دلیل تغییر روشهای حمل قاچاق از نیسان به سواری، در حجم قاچاق با ۷ درصد کاهش حجم مواجه شدیم اما با افزایش ۴۰ درصدی کشفیات در مجموع ۱۴۱۲ نفر دستگیر و ۱۵۴۷ فقره پرونده‌ی قضایی تشکیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.