لغو ممنوعیت توزیع مواد ضد عفونی و بهداشتی در داروخانه ها

0 378

در حالیکه هفته گذشته نایب رییس انجمن دارویی گیلان از توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و الکل در داروخانه های گیلان اعلام آمادگی کرد، امروز محمد حسین قربانی نماینده گیلانی مجلس وعضو کمیته مقابله با کرونا خبر داد: مواد ضدعفونی‌کننده و دارویی با لغو مصوبه پیشین در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا از طریق داروخانه‌ها به دست مردم برسد.

قربانی افزود: تا دیروز بنا بود که مواد ضدعفونی کننده و دارویی به دلیل نیاز مراکز درمانی فقط در اختیار این مراکز قرار گیرد ولی از دیروز این مصوبه لغو شد و این مواد از دیروز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا از طریق داروخانه‌ها به مردم بدهند.

وی گفت: کیت‌های تشخیص کرونا تا روز گذشته در اختیار مراکز درمانی استان گیلان نبوده از این رو حجم عظیمی از نمونه‌های آزمایشی برای تشخیص به تهران و انستیتو پاستور ارسال شده اما به کندی پاسخ داده می‌شود، بنابراین آمار دقیقی از فوتی‌های کرونا در اختیار نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در روزهای گذشته به دلیل نداشتن کیت تشخیصی، نمی‌توانستیم با قاطعیت میزان دقیق مبتلایان به ویروس کرونا را در این استان اعلام کنیم گفت: با اضافه شدن برخی از متخصصان، تست‌های تشخیص کرونا در داخل استان گیلان از دیروز در استان گیلان شروع شده است.

عضو ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه برای از بین رفتن هر چه سریعتر کرونا مقرر شد ادارات استان گیلان تعطیل شود، افزود: کمبودها زیاد است ولی شرایط بهتر شده  و در حال پیگیری‌های لازم هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.