مجموعه های ورزشی به محلات کم برخوردار می روند

بعد از تجربه ناموفق سرای محلات در رشت

1 323

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از ساخت مجموعه‌ی ورزشی در محلات کم برخوردار رشت خبر داد.«حمید رضا محمدی» گفت: در راستای گسترش زیرساختها و اجرای ورزش همگانی درمحلات کم برخوردار رشت، شناسایی چند زمین و انجام مراحل قانونی جهت اجرای ساخت مجموعه‌های ورزشی در آنها آغاز شده است.

در چند سال گذشته ارایه‌ی خدمات فرهنگی و اجتماعی و تجهیز پارکهای محلات بیشتر حول محور مناطق مرکزی رشت قرار داشت و بی توجهی و عدم پاسخگویی به مطالبات شهروندان ساکن درمناطق کم برخوردار رشت، زمینه‌‌های بروز آسیب‌های اجتماعی و افزایش آمار جرم را در این محلات فراهم کرد. اما احداث مجموعه‌های ورزشی شهرداری در کدام مناطق کم برخودار رشت پیش بینی شده است؟ آیا این مجموعه ها به سرنوشت سرای محلات دچار می شوند؟

«محمدی» دراین رابطه به مرور گفت: به دلیل اینکه پیش از این تمرکز مجموعه‌های ورزشی شهرداری به صورت محله محوری و بیشتر درمناطق مرکزی رشت بود، ازاینرو اولویت ایجاد مجموعه‌های جدید را درمناطق کم برخودار وحاشیه نشین رشت قراردادیم. برخی از این مجموعه‌ها در اراضی متعلق به شهرداری، حاشیه‌ی رودخانه‌ها و زمین‌های مجتمع‌های مسکونی احداث خواهند شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت در خصوص میزان اعتبار اختصاص یافته توسط شهرداری رشت و مشارکت بخش خصوصی در احداث این مجموعه‌ها از اعلام میزان بودجه خودداری کرد و پاسخ داد: شهرداری از مشارکت بخش خصوصی درایجاد این مجموعه‌ها استفاده نمی‌کند و با توجه به بودجه‌ی پیش بینی شده مصوب شورای شهر به ساخت اقدام خواهد کرد. شاید در آینده نگهداری این مجموعه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد اما شهروندان محلات نیز باید در حفظ و نگه داری آنها همکاری کنند.

وی در پاسخ به همکاری سرای محلات درنگه داری و حفظ مجموعه‌های ورزشی از تغییر وضعیت سرای محلات رشت خبرداد و گفت: سرای محلات رشت به دلیل عدم دریافت بازخورد از سوی شهروندان و موازی کاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی رشت تبدیل به خانه‌های تخصصی و آموزشی شده‌اند.

گفتنی است بر اساس سند بازآفرینی که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی در سال ۹۷ به شهرداری رشت ارایه شد، تمرکز بیشترین محلات حاشیه نشین و کم برخودار رشت، در دو منطقه‌ی ۴ و ۵ اعلام شد که نیازمند شرایط و امکان زیست بهتر برای شهروندان ساکن شناخته شدند. همچنین براساس این سند سایر مناطق کم برخودار نظیر پیرکلاچای، آزاد، صف سر، انتهای حمیدیان، کوی حسینی، فخب، جیرده، انتهای جماران، پاسکیاب، نخودچر نیز باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. سال گذشته رییس شورای شهر رشت طی مکاتبه‌ای با سرپرست شهرداری رشت، تأکید کرده بود: توجه به محلات کم برخوردار در بودجه سال ۹۸ سرلوحه بررسیها جهت تخصیص بودجه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است از تعداد ۱۰ سرای محله‌ی رشت تا کنون ۸ سرا به خانه‌های تخصصی کارآفرینی، فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، طراحان، نمایش، کتاب، مشاوره و خانه‌ی تخصصی کودکان کار تبدیل شده‌اند. پیش از قرار بود در رشت ۱۵ سرای محله راه‌اندازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.