مدارس گیلان به بیمارستان تبدیل نمی شوند

انتقاد نماینده مجلس از عملکرد نماینده وزرات بهداشت در گیلان

0 728

در حالیکه روزهای گذشتی شایعاتی مبنی بر آماده شدن برخی از مدارس رشت به جهت بستری بیماران کرونایی  در فضای مجازی استان پخش شد شب گذشته « ارسلان زارع»  استاندار گیلان با رد این اخبار گفت : استفاده از مدارس در شرایط کنونی برای درمان و حتی گذران دوره نقاهت بهبود یافتگان از بیماری کرونا اولویت ما نیست .

زارع در نشست پیرامون موضوع اختصاص مدارس به فضایی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا افزود: اگر زمانی این ضرورت ایجاد شد ، می توانیم از ظرفیت سالن های ورزشی برای این امر پیش بینی و برنامه ریزی کنیم و استفاده از مدارس به هیچ وجه در اولویت قرار ندارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مدارس در یکی از جلسات طرح شد و پس از آن ایده استفاده از دو مدرسه برای تداوم درمان آن دسته از بهبودیافتگانی که چند روزآخر دوره نقاهت خود را می گذرانند مطرح شد که پس از چند روز ماندن در این مرکز و تکمیل دوره درمان به منزل بازگردند که این دیدگاه هم رد شد. از سوی دیگر توسط معاونت درمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده بود که این فضاها به عنوان پشتیبان بیمارستان رسول اکرم (ص) برای بیماران کرونایی استفاده شود که این هم مورد موافقت قرار نگرفت.

زارع تاکید کرد: شهروندان مطمئن باشند در صورت افزایش بیماران ، نیازمند استفاده از ظرفیت های دیگر می شویم.

در همین رابطه « جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت درمجلس شورای اسلامی  ازعملکرد نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت در گیلان به دلیل راه اندازی نکردن بیمارستان صحرایی انتقاد کرد.

کوچکی نژاد افزود:  راه اندازی بیمارستان صحرایی در گیلان به‌ عنوان یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در کشور ضروری و حیاتی  است . با توجه به اینکه توزیع ماسک، الکل و مواد ضدعفونی‌ کننده در گیلان  روند خوبی ندارد و وزارت بهداشت مسئول این نابسامانی‌ها است.

وی گفت: شنیده شده نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان گفته که این استان به بیمارستان صحرایی نیاز ندارد در حالی‌ که این حرف به عقیده بنده یک سخن کاملاً غیرمنطقی و غیرقابل قبول است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نمایندگان گیلان در مجلس و استاندار موافق ایجاد بیمارستان صحرایی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی در استان هستند عنوان کرد: نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت و درمان حق اظهار نظر در این موارد را ندارد و به جای این کار بهتر است کمبودهای استان را به گوش وزارتخانه برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.