مراسم مجازی روز رشت برگزار می‌شود

0 482

به مناسبت روز رشت، فرهنگسرای گردشگری ویژه‌ برنامه‌ی مربوط به این روز را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

این ویژه برنامه که امشب یازدهم دی ماه راس ساعت ۲۰ از صفحه‌ی آپارات این مرکز گردشگری و همچنین صفحه‌ی اینستاگرام این مرکز پخش می‌شود و مهمانانی از میان هنرمندان، روشنفکران و اندیشمندان اهل رشت قرار است از جوانب گوناگون روز رشت مورد بررسی قرار دهند.

از شاخص‌ترین مهمانان این این برنامه می‌توان به پرفسور رضا نصیری مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی، مجید جهانپور مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، مومن صالحی، پژوهشگر فرهنگی و رشت‌پژوه و همچنین ناصر شهرابی مدیر کتابفروشی نصرت اشاره کرد.

«روز رشت» برای پاسداشت انتخاب شهر رشت به عنوان مرکز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان در زمستان سال ۱۳۹۴ و در شورای چهارم شهر رشت تصویب و نامگذاری شد. ۴۵۷ سال پیش رشت در تقسیمات سیاسی به عنوان مرکز استان گیلان انتخاب شد و از آن روز تاکنون نقش زیادی در اتفاقات استان گیلان داشته است.

در سال‌های گذشته همواره به دلیل چند رویداد پیوسته به رشت لقب «شهر اولین‌ها» اعطا شده است؛ اولین شعبه‌ی بانکی ایران، نخستین داروخانه‌ی شبانه روزی، نخستین شهر برگزار کننده‌ی تئاتر، نخستین راه‌آهن و نخستین خانه معلولین و سالمندان در رشت احداث شده‌اند.

با این وجود اگرچه رشت گذشته‌ی درخشانی در زمینه‌ی فرهنگ و هنر، اجتماع و سیاست دارد اما به گواه کارشناسان امروز یکی از پرمعضل‌ترین مراکز استان در کشور است. بحران زباله، آلودگی رودخانه‌ها، افزایش بی‌رویه‌ی مهاجرت، عدم دارا بودن سیستم حمل و نقل درون شهری کارآمد و بیکاری و رکود و صنعتی و تولیدی بخشی از مشکلاتی هستند که ممکن است پشت گذشته‌ی پرافتخار این شهر مخفی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.