تفاهم نامه‌ی گردشگری خلاق بین شهرهای رشت، مشهد و اصفهان منعقد شد

همزمان با 12 دی روز رشت :

0 326

رشت با پیشینه تاریخی غنی و وجود آثار تاریخی، فرهنگی، زیارتی ، صنایع دستی و به ویژه خوراک، دارای ظرفیت بسیار بالایی برای کارآفرینی درگردشگری شهرخلاق است که بنابراین با یک برنامه ریزی مناسب و با نگاه کلان و فعالیت های روزآمد اجتماعی و فرهنگی شهرداری که می تواند درصدد توسعه‌ی سرمایه های اجتماعی شهروندان با رویکرد محله محوری و دیگر اقدامات از این دست باشند. به همین مناسبت همزمان با روز رشت، تفاهم‌ نامه‌ی گردشگری خلاق سه کلانشهر رشت، اصفهان و مشهد درعمارت تاریخی شهرداری رشت منعقد شد.

«حمید رضا محمدی» رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت درخصوص امضای این تفاهم نامه به مرور گفت: تفاهم نامه‌ی گردشگری خلاق بین شهرهای رشت، مشهد و اصفهان درراستای تعاملات و تبادلات فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت های غنی فرهنگی، مذهبی، تاریخی، طبیعی و به منظور ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به شهروندان و گردشگران منعقد شده است.

وی هدف این تفاهم نامه را شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه ها و ظرفیتهای گردشگری خلاق موجود، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی بین این سه شهر در راستای همکاری و مشارکت سه جانبه عنوان کرد.

محمدی تاکید کرد: آشنایی فعالین حوزه‌ی گردشگری و شهروندان با ظرفیتها و جاذبه های گردشگری سه شهر رشت ، اصفهان و مشهد با تاکید بر فعالیتهای نوآورانه، تعامل و هم افزایی طرفهای تفاهم نامه با تکیه بر بهره برداری از ظرفیتهای گردشگری اعضا با محوریت رویکرد گردشگری خلاق ، تشریک مساعی و همکاری در جهت معرفی و ارتقا برندهای گردشگری است.

گفتنی است شهرهای رشت و اصفهان از سوی سازمان جهانی یونسکو دو شهر اصفهان و رشت برای اولین بار درسال ۱۳۹۴ به عضویت شبکه‌ی جهانی شهرهای خلاق در آمدند. اصفهان شهر خلاق صنایع دستی و رشت شهر خلاق خوراک در ایران شناخته می‌شوند.

گردشگری خلاق نسل جدید گردشگری بعد از نسل اول یعنی گردشگری ساحل سفر اوقات فراغت و استراحت و نسل دوم یا گردشگری فرهنگی متمایل به فرهنگ و موزه ها قلمداد می شود. گردشگری خلاق با شعارموزه های کمتر، میدان های بیشتر برانجام فعالیت های تجربی و تعامل عمیق تر با زندگی واقعی فرهنگی در شهرها تمرکز می‌کند. خلاقیت به شهر مقصد گردشگری اجازه می‌دهد تا مزایای رقابتی نسبت به جاهای دیگر پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.