مسافران گیلان را تسخیر کردند

تعطیلی سه روزه دولتی ها و خیز مسافران به گیلان؛

6 7,335

گرمای هوا و تعطیلی ناگهانی سه روزه، شمار ورود مسافران به گیلان را چند برابر کرد و از عصر روز گذشته محورهای ورودی به استان در ازدحام ترافیک خودروها به سر می‌برند.

از همین حالا نگرانی در خصوص وقوع آتش سوزی‌های جنگلی، افزایش مصرف برق و کمبود کالاهای اساسی از جمله مرغ و نان در کنار ترافیک به دغدغه مردم و مسؤولان استان تبدیل شده.

 اعلام تعطیلی چند روزه از سوی دولت، اگر چه برای مسافران و گردشگران خبر مسرت بخشی برای حضور در شمال کشور است اما برای گیلان که با زیرساختهای حمل و نقل جاده‌ای فرسوده و کمبود مراکز اقامتی گردشگری و خدماتی مواجه است چندان خوشایند نیست. چنانکه از همین حالا نگرانی در خصوص وقوع آتش سوزی‌های جنگلی، افزایش مصرف برق و کمبود کالاهای اساسی از جمله مرغ و نان در کنار ترافیک به دغدغه مردم و مسؤولان استان تبدیل شده.

 طبق آخرین آمارهای اداره کل حمل و نقل و راهداری و پلیس راه گیلان، تا ظهر چهارشنبه بیش از ۶۳ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی وارد این استان شدند که در مقایسه با روز گذشته ( ۱۷ هزار خودرو) شاهد افزایش ۴۱ درصدی هستیم.

 همچنین این اداره کل، ترافیک خودروها در محور منجیل به رودبار را از شب گذشته نیمه سنگین اعلام کرده است.

در سوی دیگر ورود حجم انبوه مسافران و گردشگران به گیلان در حالی است که این استان در سالهای اخیر با کمبود مراکز اقامتی مجاز در پیک سفر به استان مواجه می‌شود.

به گفته «رضا حسن پور» معاونت گردشگری اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی گیلان به مرور، گیلان در سالهای اخیر در روزهای آخر هفته، همیشه مقصد سفر گردشگران بوده و در این ایام ضریب اشغال تخت‌های اقامتی مراکز مجاز گردشگری، ۸۵ درصد بوده که پیش بینی می‌کنیم با فعالیت خانه مسافرهای غیر مجاز طی این مدت، ظرفیت تختهای اقامتی به بیش از ۹۵ درصد برسد .

 معاون گردشگری گیلان با بیان اینکه طی ۴ ماهه گذشته بالغ بر ۲۸ میلیون مسافر وارد استان شده است اظهار کرد: در تعطیلات دو روزه مذهبی هفته گذشته بیش از ۵/۳ میلیون(سه ونیم میلیون ) مسافر وارد گیلان شد که درحال حاضر پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و خنکی استان در حدود ۴ الی ۵ میلیون مسافر وارد گیلان شوند.

لازم به ذکر است؛ امروز فرماندار رشت از فعالیت همه نانواییهای شهرستان در تعطیلات خبر داد و گفت: ۱۳۰ نانوایی بیشتر از سهمیه مصوب، آرد دریافت کردند.

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از افزایش مصرف برق در تعطیلات پایان هفته ابراز نگرانی کرد و گفت: پیش بینی می‌شود که در روزهای آتی موج شدید گرما کشور و استان را فرا بگیرد و متعاقب آن، با ورود خیل عظیم گردشگران و مسافرین به استان با افزایش شدید مصرف همزمان برق مواجه شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.