گیلان، پیشرو در تهاتر و معاوضه املاک مازاد دولت

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان خبر داد:

0 198

 مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: گیلان از استان‌های پیشرو و الگو در حوزه تهاتر و معاوضه املاک مازاد کشوراست.

«علیرضا نوروزی بهمبری» به ایرنا گفت: در سال ۱۴۰۲ مدل دولت در مولد سازی به شکل فروش املاک مازاد مطرح بود اما باتوجه به آنکه دولت به دنبال ایجاد درآمد دائمی و بلند مدت از محل املاک مازاد است، بحث فروش آخرین گزینه و انتخاب دولت شده و روش‌های بهتری برای مولدسازی مانند اجاره املاک و اعیان دولت، تهاتر، معاوضه، اوراق بهادار سازی و مشارکت عمومی خصوصی و سایر موارد در برنامه قرار گرفته است.

نوروزی افزود: در این زمینه در گیلان تعدادی از املاک از سال ۱۴۰۱ بجا مانده و انتقال آنها به سال جاری  وجود دارد. با امضا و تائید حکم وزیر اقتصاد و دارایی ۲۶ ملک مازاد که مجوز فروش داشت به ارزش تقریبی زمان کارشناسی نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان عینا به ۱۴۰۲ تنفیذ شده و تکلیف فروش این املاک را داریم.

نوروزی در مورد همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در شناسایی املاک مازاد دولت با اداره کل اقتصاد و دارایی نیز گفت: دستگاه‌های استان به تدریج املاک مازاد خود را به ما معرفی می‌کنند. هم اکنون دستگاهایی مانند آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه ای، بهزیستی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی املاک مازادی معرفی کرده‌اند که در دستور کار شناسایی اولیه ملک قرار گرفتند.

لازم به ذکر است؛ در سال ۱۴۰۱ مطابق ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی به استان‌ها ۶۶ ملک در گیلان برای طرح مولد سازی شناسایی شد که ارزش این املاک ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان برآورد شد.

تعداد املاکی که از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۸ در گیلان به فروش رفت ۱۰ ملک بود که معادل ۷۱ میلیارد تومان درآمد از محل فروش آنها  برای استان حاصل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.