معرفی شهرداران تالشی به مراجع قضایی

0 447

روزانه به طور میانگین در شهرستان تالش ۶۰  تن زباله  تولید می شود  که در زمان پیک ورود گردشگران این میزان زباله به ۸۰ تن می رسد. تالش دارای پنج مرکز دفن زباله چوبر، حویق، تالش، اسالم و لیسار است که در هیچ یک از آنها دفن زباله به صورت اصولی انجام نمی شود و شیرابه زباله این مراکز محیط زیست و آب های زیرزمینی شهرستان را مورد تهدید آلودگی قرار داده است.

پیشتر نیز از سوی محیط زیست اعلام شده بود بخش‌هایی از نوار ساحلی تالش به ویژه ساحل قروق این شهرستان به دلیل دفن زباله‌های شهری، با مشکل زیست محیطی مواجه‌ است. نزدیکی محل دفن زباله‌ی شهر تالش به ساحل موجب ورود  شیرابه‌ی‌  زباله ها به دریا و ایجاد مشکلات زیست محیطی شده است.

بی‌توجهی به رعایت موازین بهداشتی و زیست محیطی و نیز حصار کشی نامناسب در مکانهای دفن زباله موجب شکایت اداره محیط زیست تالش از سه شهردار این شهرستان شد.

«عارف شادکام»  رئیس اداره محیط زیست شهرستان تالش با اعلام این خبر گفت: انباشت زباله در نزدیکی ساحل خزر در تالش زنگ خطری برای محیط زیست است و باید مورد توجه جدی از ناحیه مردم و مسوولان قرار گیرد. از این رو سه نفر از شهرداران حوزه شهرستان تالش  به دلیل ایجاد آلودگی در محل های دفن پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند.

شادکام گفت: حصار کشی نامناسب و حضور حیوانات اهلی و وحشی در محل دپوی زباله ها، عدم مدیریت شیرابه و ریخت و پاش زباله در اطراف سایت های دفن زباله از جمله مشکلات سایت‌های زباله در این حوزه است  که با وجود پیگیری‌های مستمر و مکاتبات و اخطارهای  متعدد و مصوبات کارگروه شهرستانی مدیریت پسماند، متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در راستای ساماندهی و رفع آلودگی در این محل‌ها انجام نشد و این اداره بر اساس وظایف نظارتی و اهمیت موضوع پسماند و آلودگی های ناشی از آن اقدام به معرفی شهرداران متخلف به مراجع قضایی کرد.

گفتنی است عملیات اجرایی کارخانه بازیافت زباله شهرستانهای غرب گیلان ( تالش، آستارا، رضوانشهر و ماسال ) ازسال ۱۳۸۳ در تالش آغاز شده است که طولانی شدن روند احداث این کارخانه موجب بروز مشکلات زیست محیطی در غرب استان شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.