نماینده رشت خواستار انتقال زباله ها به لندفیل جدید شد

علیرغم مخالفت نماینده رودبار و عدم پاسخ ارزیابی محیطزیست؛

0 206

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار اعزام نماینده هیات دولت به منظور بررسی وضعیت زباله‌های شهرستانهای رشت و خمام شد و گفت: انتقال زباله ها به لندفیل جدید سریعا اجرایی شود.

«احمدرضا احمدی سنگری» با اشاره به وعده رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار گیلان در خصوص ساماندهی محل پسماند زباله سراوان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: مسئولان مربوطه متعهد شده بودند که هیچ گونه زباله و حتی ریجکت زباله‌ای هم وارد سایت زباله سراوان نخواهد شد. طبق وعده دولت و وزیر کشور انتظار داریم برای بررسی وضعیت زباله‌های شهرستانهای رشت و خمام و تحقق وعده‌ها هیئتی به گیلان اعزام شود.

احمدی با بیان اینکه از مسئولین درخواست می‌کنم ناتوانی و ناکارآمدی خود را به پای مردم سراوان نیاندازند، اظهار کرد: با توجه به برخورد فیزیکی صورت گرفته با مردم روزه‌دار سراوان در یک سال گذشته طی تعهد مسئولین مرتبط مقرر بود، احداث و آماده‌سازی لندفیل جدید به منظور جایگزینی محل سراوان شود و زباله‌های شهرستان‌های تابعه به لندفیل جدید وارد شود.

درخواست نماینده رشت از دولت برای انتقال زباله های شهرستان رشت و تابعه به لندفیل جدید در حالی مطرح می شود که هنوز اداره کل محیطزیست گیلان با پیشنهاد وزارت کشور برای احداث لندفیل در جنوب گیلان و ارتفاعات رودبار موافقت نکرده است.

این درحالیست که نماینده مردم رودبار نیز صریحا با انتقال زباله ها به این شهرستان مخالفت کرده و گفته به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن چنین تصمیمی را نمی‌دهد.

در سوی دیگر برخی فعالین محیط زیستی استان نسبت به ادامه انتقال زباله به سراوان هشدار داده و می‌گویند: سراوان تا ۵ روز آینده قادر به پذیرش زباله های جدید نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.