موفقیت روزنامه نگار گیلانی در جایزه جهانی روزنامه نگاری مستقل

0 813

گزارش اجتماعی«فاطمه صابری» روزنامه نگار گیلانی، در جایزه‌ی جهانی روزنامه نگاری مستقل با عنوان «داستان واقعی» اثر برگزیده شناخته شد.

هیات برگزارکنندهٔ جایزهٔ جهانی مستقل روزنامه‌نگاری با عنوان «داستان واقعی» (The True Story Award) درکشور سوییس، گزارش اجتماعی«زندگی شبانه زنان معتاد و کارتن خواب در تهران، از زباله دانی تا تن فروشی» نوشته فاطمه صابری  را جزو ۸ اثر برگزیده ایرانی این مسابقه اعلام کرد.

«جایزهٔ داستان واقعی» اولین جایزهٔ جهانی خبرنگاری محسوب می‌شود. جوایز این مسابقه  که از سال ۲۰۱۹ در سوئیس پایه‌گذاری شد، از طرف یک بنیاد مستقل به گزارش‌هایی که از لحاظ پی‌گیری و تحقیق مصرانه، کیفیت روزنامه‌نگاری و اهمیت اجتماعی برجسته باشند اعطا می شود.

 سه اثر فارسی زبان دومین دوره این جایزه، گزارشاتی از

۱- بنفشه سام گیس / شهر محکومان / روزنامه اعتماد

۲- روی پنهان اسارت / الناز محمدی / روزنامه شهروند

۳- صادق امامی / ۱۳ کیلومتر با کولبرها/ روزنامه فرهیختگان  انتخاب شدند.

همچنین آثاری از عذرا فراهانی، حمیده امینی فرد، یزدان مرادی، محمد باقرزاده و فاطمه صابری نیز در کنار سه اثر اعلام شده جزو ۸ اثر لیست برگزیده ایرانی معرفی شدند.

گفتنی است فاطمه صابری از روزنامه نگاران باسابقه گیلانی است که پیش از این به عنوان دبیر سرویس سیاسی روزنامه گیلان امروز و دبیر سرویس اجتماعی و ورزشی فرهیختگان فعالیت داشته است. وی همچنین سردبیر سایت گیل نگاه بوده و در حال حاضر خبرنگار اجتماعی سایت عصر ایران است. این روزنامه نگار سابقه همکاری با روزنامه های اعتماد، شرق، آرمان و شهروند را داشته است و هم‌اکنون از اعضای تحریریه پایگاه تحلیلی – خبری مرور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.