تعریض جاده حیران آستارا در انتظار تخصیص اعتبارات

0 503

افزایش آمار تصادفات رانندگی منجر به فوت در گردنه‌ی حیران شهرستان آستارا نگرانی های زیادی به وجود آورده است. عرض کم و لغزندگی در سراشیبی تند جاده بخصوص در فصل زمستان موجب بروز تصادفات زیادی در آن شده است. این در حالیست که بیش از دو سال از تخصیص اعتبارات ملی برای تعریض این جاده می گذرد.

محور آستارا-اردبیل به امتداد حدود ۷۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و به شمال غرب کشور است و قسمت عمده آن به علت گذر از منطقه کوهستانی و پر پیچ و خم حیران آستارا، حجم بالای تردد و سوانح جاده‌ای را در طول سال شاهد است.

سال گذشته «عباس جاذب» دادستان عمومی و انقلاب آستارا با ابراز نگرانی از وقوع تصادفات جاده ای در این محور کوهستانی گفته بود: گردنه‌ی حیران نباید به جاده مرگ تبدیل شود و پلیس راه می‌بایست درحین اعلام مقصر سوانح رانندگی، نقش و نواقص جاده را نیز در وقوع تصادفات اعلام کند.

درعین حال دو سال پیش «ولی داداشی» نماینده  پیشین مردم آستارا درمجلس شورای اسلامی از اخذ کد اعتبار ملی طرح بزرگ تعریض محور آستارا – اردبیل و اختصاص ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از محل کمیسیون عمران و تلفیق بودجه به آن خبر داده بود.

داداشی گفته بود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور با طرح تعریض محور آستارا – اردبیل موافقت و این طرح بزرگ و ملی در سه مرحله اجرا خواهد شد.

درهمین رابطه فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از جدیت در تخصیص اعتبارات مصوب اجرای طرح تعریض جاده کوهستانی آستارا – حیران خبر داد.«عباس صابر» با بیان اینکه این مسیر نقش مهمی در ارتباط استان‌های گیلان و اردبیل دارد افزود: اجرای این پروژه موجب تسهیل تردد، کاهش سوانح جاده‌ای و رفع ترافیک می‌شود. لذا اداره‌ی کل راه و شهرسازی گیلان با جدیت به‌ دنبال تخصیص اعتبارات مصوب اجرای تعریض این محور کوهستانی است.

گفتنی است راه ارتباطی آستارا – اردبیل بطول ۷۵ کیلومتر است که حدود ۲۰ کیلومتر آن در حوزه نگهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.