نرخ کرایه تاکسی دوباره گران می شود

به فاصله 6 ماه از ابلاغ فرمانداری

0 449

شش ماه پس از ابلاغ افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی از سوی فرمانداری رشت، اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، بار دیگر با پیشنهاد میانگین افزایش ۲۵ درصدی نرخ تاکسی، تاکسی ون، مینی بوس و آژانس‌ها برای بار دوم طی یک سال موافقت کردند.

«مسعود عباس نژاد» رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با شاره به لایحه نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی ها، تاکسی ون، مینی بوس و آژانس‌ها در نیمسال دوم ۱۴۰۱ اظهار داشت: پس از بحث و بررسی‌های لازم، و با توجه به نرخ تورم سالانه و افزایش هزینه‌های کاربری خودروها اعم از هزینه‌های معاش و بیمه رانندگان تا هزینه‌های سرویس و نگهداری، معاینات فنی و بیمه، تعمیرات خودرو و استهلاک سالیانه و بمنظور توجیه اقتصادی و ادامه فعالیت رانندگان تاکسی بعنوان بخشی مهم در جامعه حمل و نقل عمومی شهر رشت با پیشنهاد میانگین افزایش ۲۵ درصدی نرخ تاکسی، تاکسی ون، مینی بوس و آژانس‌ها موافقت می‌گردد.

پیشنهاد افزایش نرخ ۲۵ درصدی کرایه تاکسی و تاکسی ون‌ها در حالی از سوی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت مطرح شده که ابتدای امسال عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر از تعیین سوبسید ۲۵۰ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت خبر داده و گفته بود: به دلیل افزایش تورم، گران شدن ۷۰ درصدی قطعات خودرو و برای کاهش فشار اقتصادی بروی رانندگان تاکسی این کمک در بودجه امسال شهرداری رشت مصوب شده است. مشخص نیست آیا تاکنون این سوبسید تاکنون به دست رانندگان رسیده است یا خیر؟

لازم به ذکر است؛ هفته‌های گذشته نیز برخی از رانندگان تاکسی بعد از زمرمه‌هایی مبنی بر جمع آوری کارت سوخت جایگاه‌ها و احتمال گرانی بنزین،خودسرانه به افزایش کرایه‌ها اقدام کردند که سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت در این باره واکنشی نشان نداد. حال به نظر می‌رسد به دنبال موافقت شورای شهر رشت با افزایش دوباره نرخ کرایه ها، در برخی از خطوط رشت شاهد افزایش بالغ بر ۳۰ درصدی کرایه‌ها و اعتراض شهروندان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.