نقدینگی، بدهی‌ و جریمه‌

تداوم مشکل صنایع در گیلان؛

0 2,062

در حالیکه گیلان استانی مرزی در همسایگی کشورهای حاشیه خزر با قابلیت‌ها و زیر ساخت‌هایی همچون دریا، منطقه آزاد، بندر، مسیر ریلی و هوایی مستعد فعالیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی است، اما برخی از واحدهای تولیدی آن همچنان با مشکلات کمبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، تحریم، نوسان قیمت ارز و فرسودگی ماشین آلات، بدهی‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای، پایین آمدن سطح درآمد و تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها روبرو هستند که منجر به راکد یا نیمه تعطیل شدن این واحدها و تولید با کمترین ظرفیت شده است.

امروز رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از جذب هشت هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان در بخش صنعتی و برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید از ابتدای سال جاری در گیلان خبر داد.

«فرهاد دلق پوش» این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی را در ساخت، توسعه و بهره برداری از ۱۴۲ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف بیان کرد. رییس سازمان صمت گیلان گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل صنعت و معدن موضوع نقدینگی، بدهی‌ها و معوقات و جریمه‌هایی است که صنعتگران متحمل می‌شوند.

پیشتر«محمد رسول سماکچی» رییس کانون کارفرمایی گیلان در گفتگویی گفته بود: احساس مسؤولیت در بین مدیران بانک‌های استان و عدم ایفای تعهدات به موقع بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی یکی از موانع بر سر راه تولید گیلان است و بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ توسط بانک‌ها توقیف شده‌اند. بلاتکلیفی واحدهای تولیدی در تملک بانکها موجب شده سرمایه گذاران تمایلی برای خرید یا تزریق نقدینگی به این واحدها نشان ندهند.

طبق آمارها در گیلان سه هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.