۱۲۰ واحد تولیدی در گیلان تحت تملک بانک‌ها

رییس سازمان صمت گیلان:

0 1,231

رییس سازمان صمت گیلان از عدم همکاری بانک‌ها در احیا واحدهای تولیدی در این استان انتقاد کرد و گفت: ۱۲۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها هستند ولی بانک‌ها فقط به دنبال دریافت بدهی‌های خود بوده و هیچ تلاشی برای احیا واحدهای تولیدی در گیلان ندارند.

«تیمور پورحیدری» در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه واحدهای تولیدی در گیلان از ظرفیت بسیارخوبی به لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید است اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در سطح استان موجود است که در مجموع و بر اساس آمار ۵۳۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال هستند.

رییس سازمان صمت گیلان با تأکید بر قابل احیا بودن بخشی اعظمی از واحدهای تولیدی غیر فعال در این استان گفت: ۳۰ درصد واحدهای غیرفعال استان قابل احیا است، لذا به این منظور باید پایش مجدد وضعیت سرمایه‌‌‌‌گذاران و شناسایی عارضه‌های موجود و رفع آنها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع انجام شود.

پورحیدری با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در احیا واحدهای تولیدی در این استان تصریح کرد: ۱۲۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها هستند ولی بانک‌ها فقط به دنبال دریافت بدهی‌های خود بوده و هیچ تلاشی برای احیا واحدهای تولیدی در گیلان ندارند با این حال در دو سال گذشته ۱۷ واحد تولیدی راکد تحت تملک بانک‌ها را وارد مدار تولید کردیم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰ معدن فعال در استان گیلان بیان کرد: در گیلان ۵۲ معدن فعال، ۲۵ معدن غیرفعال و ۳۱ معدن متروکه در استان وجود دارد که اگر بتوان از این ظرفیت بالقوه در راستای افزایش تولید بهره گرفت کمک بسیار زیادی به ایجاد اشتغال در گیلان می‌کند.

 لازم به ذکر است در سفر سال گذشته هیات دولت به استان، استاندار گیلان از شناسایی و راه اندازی واحد‌های غیرفعال و همه واحد‌های تعطیل تحت تملک بانک‌ها در گیلان خبر داده بود و خواستار تکیلف این واحد‌ها برای راه اندازی مجدد تا پایان سال شده بود.

استاندارهمچنین از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع تسهیلات رونق تولید برای راه اندازی واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال استان خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.