نیاز فوری به گروه خونی O منفی و A مثبت در گیلان

0 297

چالش های اداره‌ی کل اهدای خون گیلان با کاهش اهدای خون همچنان ادامه دارد. از اسفند ماه گذشته همزمان به شیوع کرونا ویروس در این استان ، کاهش اهدای خون در گروههای مختلف از مشکلات تامین نیاز خونی شده است. امروز نیز مدیرکل انتقال خون گیلان ازنیاز فوری به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان خبرداد. این چندمین بار در چند ماه اخیر است که گیلان با کمبود فرآورده های خونی مواجه می‌شود.

«بابک پاکدل خوش اخلاق » با بیان اینکه به اهدا‌ی خون مردم نوعدوست گیلان به همه‌ی گروه های خونی نیاز است، افزود: هم اکنون به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان نیاز فوری داریم. از مردم گیلان دعوت می‌کنیم برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون رشت، بندرانزلی، لاهیجان، آستارا، فومن، رودسر، تالش، لنگرود و سامانه خونگیری در میدان شهرداری رشت مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: مردم نوعدوست استان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن  ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳  در طول روز نیز با شماره  ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

گفتنی است سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند. گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.