بیمارستان های خصوصی عاری از کرونا شدند

0 440

در اسفند ماه گذشته و با بحرانی شدن وضعیت گیلان ناشی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس ، ظرفیت تخت های بیمارستانی درمراکز درمانی پیش بینی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی بستری بیماران نبوده و لذا به دستور ستاد مقابله با بحران کرونا در گیلان همه‌ی بیمارستانهای خصوصی استان تا ۷۵ درصد از تخت ها و بخشهای درمانی خود را به بحران کرونا اختصاص دادند.

از این رو بستری و جراحی سایر بیماران در این بیمارستانها به کمترین حد کاهش پیدا کرد. اکنون بعد از گذشت دو ماه از شیوع کرونا در استان  و روند نزولی شیوع این بیماری به گفته‌ی نماینده وزیر بهداشت درگیلان، بیمارستان های خصوصی و تعدادی از بیمارستان های دولتی عاری از کرونا شده وسایر بیماران می توانند به سمت درمان در این مراکز بروند.

«محمدحسین قربانی » با اشاره به دغدغه مردم با بیماری های خاص و اورژانسی و نیازمند عمل های جراحی، بیان کرد: به دنبال بحران کرونا در استان، بیمارستان های خصوصی ۷۵ درصد ظرفیت خودشان را در اختیار درمان بیماران کرونایی گذاشتند، اما اکنون بیمارستان های خصوصی عاری از کرونا هستند و می توانند به سمت درمان مردم بروند. تعدادی از بیمارستان های دولتی نیز آزاد هستند.

قربانی با بیان اینکه بیمارستان های دولتی پورسینا، حشمت، ۱۷ شهریور و الزهرا در رشت نیز عاری از بیماران کرونایی هستند، گفت: درحال حاضر سه بیمارستان دولتی اختصاص به کرونا دارد لذا مردم برای درمان های خاص و اورژانسی می توانند به بیمارستان های مذکور مراجعه کنند. متاسفانه برخی از افراد قلبی و عروقی از ترس کرونا به بیمارستان مراجعه نمی کنند و دچار مشکل می شوند.

وی با بیان اینکه درهفته های نخست بحران کرونا حجم عظیمی از مردم متوجه بیمارستان ها شدند و تلفات زیادی داشتیم، افزود: اگر همکاری مردم نبود باید هزینه های بیشتری متحمل می شدیم، زیرا زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان آمادگی برخورد با چنین بحرانی را نداشت، اما اکنون شرایط ما به نسبت اسفندماه خوب است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان با اشاره به روند نزولی کرونا در گیلان، تاکید کرد: اگر روند رعایت اصول بهداشت فردی و قرنطینه خانگی رعایت شود، شاهد پیک کرونا نخواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.