نیاز فوری گیلان به گروه خونی A

انتقال خون استان خبر داد

0 169

گیلان جز استانهای پر مصرف خون و فراورده‌های خونی در کشور است. همزمان با شروع فصل تابستان و حضور گردشگران، میزان تقاضای خون از سوی مراکز درمانی استان نیز افزایش پیدا می‌کند. آمار بالای عمل‌های جراحی، بیماران هموفیلی، فاویسم و تصادفات، از دلایل نیاز شدید به گروه‌های خونی مختلف در استان است.

درهمین رابطه امروز، «بابک پاکدل» مدیرعامل انتقال خون گیلان از نیاز شدید مراکز درمانی گیلان به همه گروه‌های خونی، از جمله گروه خونی A+ وA- در مراکز درمانی استان خبر داد.

 وی با اشاره به کاهش مراجعات مردمی برای اهدای خون به مرور افزود: در حال حاضر ذخیره خون در گیلان کمتر از ۸ روز است و این میزان مطلوب نیست. از شهروندان خیر و اهداکنندگان دائمی خون تقاضا داریم به مراکز ثابت و سیار انتقال خون در ۱۰ شهرستان استان مراجعه کنند.

 لازم به ذکر است؛ سالانه به طور میانگین بیش از ٢٠٠ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می‌شود. طبق آمارهای سازمان انتقال خون استان، گیلانی‌‌ها سالانه ۸۰ هزار واحد خون اهدا می‌ کنند و یکی از پرمصرف‌‌ترین استان‌های فرآورده‌های خونی کشورهستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.