هشدار درباره افزایش چشمگیر قیمت مرغ

0 299

افزایش بی رویه برخی از نهاده ها و تصمیمات سلیقه ای برخی از مسئولین در کارگروه تنظیم بازار کشور باعث نگرانی همه تولیدکنندگان دراستان شده است. «علیرضا فیروزی» دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان گفت: افزایش بی رویه‌ی برخی از نهاده ها و تصمیمات سلیقه ای برخی از مسئولین در کارگروه تنظیم بازار کشور باعث نگرانی همه تولیدکنندگان در استان شده از آن جمله تولید کنندگان مرغ استان شده است.

فیروزی افزود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده‌ی تولید مرغ در گیلان و عدم جوجه ریزی یا کاهش کمتر از ظرفیت جوجه ریزی برخی از مرغداریها پیش بینی می‌شود در در ماههای آینده با کاهش عرضه‌ی مرغ گرم، قیمت مرغ به طور چشمگیر افزایش یابد که لازم است مسئولین امر قبل بروز هر گونه التهاب در بازار به فکر تدابیر لازم باشند.

وی  درباره افزایش قیمت لبنیات  وگوشت قرمزافزود: قیمت تمام شده‌ی یک لیتر شیر خام برای دامداران حدود ۴۰۰۰ هزارتومان و قیمت تمام شده یک کیلو گوشت گاو با استخوان برای دامداران استان حدود پنجاه هزار تومان برآورد می‌شود که قیمت مصوب در کارگروه تنظیم بازار کشور به هیچ عنوان جوابگوی این هزینه ها نیست نبوده . اگر چاره ای اندیشیده نشود صنعت دامداری گیلان  با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

گفتنی است آیت الله رسول فلاحتی نمانیده ولی فقیه در استان نیز در جلسه ‌ی شورای اداری شهرستان لاهیجان با انتقاد از گرانی مرغ در بازار افزود: مسؤولین وزارت جهاد کشاورزی نباید کشاورزان را نابود کنند، این زیبنده نیست که  تولید کنندگان جوجه‌ها را معدوم کنند و چند ماه بعد قیمت مرغ در کشور چندین برابر شود لذا باید اقدامات لازم در خصوص کاهش قیمت‌ها اندیشیده شود زیرا مردم تحت‌فشارهای سنگین هستند.

در کارگروه تنظیم بازار استان که ابتدای هفته ‌ی جاری برگزار شد، قیمت مصوب جدید هر کیلوگرم مرغ  با ۲۱۰۰ تومان افزایش از نرخ قبلی، ۱۵هزار تومان اعلام شد. این درحالیست که این نرخ در بسیاری از فروشگاه ها و میادین رعایت نمی شود و هر کیلو مرغ تا ۱۹ تومان هم بفروش می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.