کاهش قیمت گوشت قرمز در بازارهای گیلان

0 1,784

همزمان با ماه رمضان، اقلام و کالاهای مصرفی سبد خانوار نیز با افزایش تقاضا و قیمت مواجه می‌شوند. بعد ازکاهش قیمت گوشت مرغ در بازارهای گیلان، قیمت هر کیلو گوشت قرمز نیز با کاهش مواجه شد و افزایش قیمت پیدا نکرد. این در حالیست که امروز «محمود خانزاده» معاون امور بازرگانی سازمان صمت گیلان از افزایش ۱۵ درصدی اقلام پرمصرف ماه رمضان در بازارهای گیلان خبر داد.

در همین رابطه «محمدهادی همتی مقدم» رییس اتحادیه  قصابان گیلان به مرور گفت: با توجه به تعطیلی رستورانها و تالارها قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه و تمایل شهروندان به خرید گوشت دام ماده غیر بومی بیشتر شد. در حال حاضر هرکیلو گوشت دام ماده غیر بومی در قصابی های استان ۵۸ تا ۶۰ کیلو عرضه می‌شود. گوشت ماده جوان و نر غیر بومی نیز بین ۷۵ الی ۸۰ هزار تومان عرضه می شود. قیمت دام نر بومی ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی ران و سردست هر کیلو بین ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همتی با بیان اینکه در روزهای گذشته درکشتارگاههای گیلان افزایش کشتاردام داشتیم  گفت: امور پشتیبانی دام جهاد در تامین گوشت گرم چندان حمایتی نکرده و اقدام به توزیع گوشت منجمد در فروشگاههای زنجیره ای می‌کند. در حال حاضر قصابان استان گوشت مورد نیاز خود را از چوب داران داخلی تامین می‌کنند. همچنین به دلیل کاهش قیمت گوشت دام ماده غیر بومی در استان، شهروندان چندان از توزیع گوشت منجمد در فروشگاههای زنجیره ای استقبال نکردند.

گفتنی است بر اساس آمارهای سازمان جهان کشاورزی ، گیلان از نظر تولید گوشت قرمز رتبه دوازدهم را در کشور دارد. درسه ماه پایان سال گذشته نیز  ٣٠٠٠ تن گوشت در استان تولید شد که حدود ١٠٠٠ تن مازاد برمصرف بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.