هیچ جای گیلان وضعیت سفید نیست

0 351

درحالیکه روز گذشته «ارسلان زارع» استاندارگیلان بعد از ویدیو کنفرانس با هیات دولت اعلام کرد یک سوم از شهرستانهای استان براساس آمارهای علوم پزشکی دروضعیت سفید شیوع کرونا قرار دارند و با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت، امکان برگزاری اجتماعات مردمی در سطح محدود در آنها امکان پذیر است، امروز نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: هنوز هیچ جایی از استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار ندارد و همچنان در معرض خطر هستیم.

«محمدحسین قربانی» به ایرنا گفت: شاید وضعیت سفید در برخی نقاط کشور وجود داشته باشد اما هنوز هیچ جای گیلان در وضعیت سفید قرار ندارد و مردم نباید بحران کرونا را عادی قلمداد کنند.

وی افزود: اگرچه روند کاهشی ابتلا به کرونا را در کشور شاهدیم اما اینکه تصور شود این بحث پایان یافته،  اشتباه بزرگی است و همچنان باید گام به گام در راستای کاهش دامنه نفوذ این ویروس و آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ گام برداریم.

وی تاکید کرد: هم اکنون در وضعیت بیم و امید هستیم. هر چند وضعیت آمار مبتلایان و فوتی ها در استان در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد، اما دغدغه شدیدی برای بحران جدید در اثر بی توجهی ها به بهداشت فردی، توصیه ها بهداشتی و  درخانه ماندن داریم. آنچه برای ما اهمیت دارد و به شدت هم مورد توجه و تاکید است رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و فاصله گذاری هاست که در چند روز اخیر به دلیل برخی مسائل و رفتارها، نگرانی های جدی را برای ما ایجاد کرده است.

گفتنی است گیلان از جمله کانون های کرونا در کشور بود که از ابتدای شیوع این ویروس به شدت درگیر شد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان نیز تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.