واگذاری هزار تخت بیمارستانی جدید به دانشگاه علوم پزشکی

0 416

روز گذشته بود که نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت به عنوان نیاز مبرم گیلان تاکید کرد و گفت: احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت می‌تواند به عنوان مرکز درمانی استان های مجاور نیز باشد. درهمین رابطه امروز «علی توشه» جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از آمادگی سپاه قدس گیلان برای تهیه و واگذاری یک هزار تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

توشه افزود: سپاه این آمادگی را دارد که یک هزار تخت برای بیماران مبتلا به کرونا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قراردهد.

وی افزود: آماده ‌سازی مراکز نقاهتگاهی درسراسر گیلان، تجهیز هتل المپیک رشت با ۲۰۰ تخت، مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) با ۱۰۰ تخت و حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نیز برای این کار آماده‌سازی شده‌اند و بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی در بیمارستان رازی رشت ، ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شرق و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیز درغرب استان گیلان از دیگر اقدامات سپاه استان بوده است.

توشه افزود: هشت هزار بسیجی گیلانی برای مقابله با ویروس کرونا و خدمات‌رسانی به مردم استان به کار گرفته شده‌اند و تاکنون سامانه‌ های تلفنی، پیامکی، اینترنتی و روش حضوری در درب منازل برای پیگیری و رصد وضعیت مردم و بیماریابی در گیلان اجرایی شده که سپاه هم همکاری می کند.

گفتنی است روز گذشته «محمد حسن قربانی» نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت  در گیلان، در خصوص  آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در گیلان گفته بود: در رشت سه بیمارستان رازی، امیرالمومنین(ع) و حضرت رسول(ع) به صورت ۱۰۰ درصد برای بیماران کرونایی اختصاص یافتند، همچنین ۷۵ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی هم برای پذیرش بیماران کرونایی تجهیز شد. تاکنون حدود ۶۴۵۴ نفر برای گرفتن درمان به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند و تا این لحظه ۱۷۳۳ نفر در مراکز بهداشتی و درمانی استان بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.