ورود بیش از ۳۰ هزار خودرو از شب گذشته به گیلان

0 471

روزهای گذشته از سوی سخنگوی وزرات بهداشت و درمان کشور اعلام شده ۳۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا ، به گیلان سفر کرده اند. اعلام این خبر درحالی صورت می‌گیرد که از ابتدای شیوع کرونا ویروس در کشور، گیلان از کانونهای بحرانی شیوع این بیماری بود و علیرغم درخواست و مطالبه‌ی رسانه ها و شهروندان گیلانی در ضرورت  ایجاد محدودیت تردد به استان ، عزم و خواست جدی در مسوولین ارشد گیلان برای اجرای محدودیت های رسمی و جلوگیری از تردد مسافرین و گردشگران در استان دیده نشد.

اکنون در آستانه‌ی تعطیلات عید غدیر بار دیگر گیلان در وضعیت هشدار و قرمز کرونا ویروس قرار گرفته و کلیه محورهای ورودی  به استان مملو از تردد خودروهای گردشگران شده است. اما همچنان عزمی برای جلوگیری از ورود مسافرین به گیلان وجود ندارد، چنانچه دو روز پیش نیز «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی استانداری گیلان در گفت گو با سیمای استان به روشنی اعلام کرد« ما نمی توانیم جلوی سفر را بگیریم. در این شرایط ، مردم حین سفر به گیلان حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. این بیماری در هر لحظه می تواند مبتلا بگیرد.»

اما از روز گذشته اخبار رسانه ها و فضای مجازی گیلان از ورود انبوه گردشگران به استان خبر داده اند. درهمین رابطه از «جاور صفاری » سرپرست پلیس راه استان گیلان در خصوص وضعیت ترافیک در مبادی ورودی استان جویا شدیم.

جاور صفاریی به مرور گفت: همزمان با شروع تعطیلات از شب گذشته قریب ۳۰ هزار خودرو سواری و حمل و نقل عمومی فقط از طریق راه ارتباطی رشت- قزوین ، وارد استان شده اند. شب گذشته این مسیر ترافیک سنگینی از ورود خودروها را شاهد بود.

صفاری افزود: براساس گزارشات همکاران پلیس راه از سایر مبادی ورودی استان ، ورود خودورهای غیر پلاک استان ، بیش از روزهای دیگر به گیلان ادامه دارد اما در حال حاضر وضعیت ترافیک روان و عادی گزارش شده است.

سرپرست پلیس راه استان گیلان ادامه داد: بیشترین خودروهای وارد شده به گیلان از تهران و کرج بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.