پیشنهاد ادامه‌ی تعطیلی مدارس به شورای تأمین گیلان

معاون آموزشی آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد:

0 430

در حالیکه شب گذشته رییس جمهور ادامه‌ی تعطیلی مراکز آموزشی و عمومی را به صلاح کشور ندانست و دستور داد روال جاری کشور به حالت عادی باز گردد، اما نگرانی شهروندان از گسترش و شیوه ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. همچنین شورای صنفی دانشجویان سراسر کشور نیز با انتشار بیانه ای تصمیم استمرار فعالیتهای مراکز عمومی  وآموزش عالی را خطرناک توصیف کرد.

از سوی دیگر با توجه به گستردگی شیوع کرونا در گیلان و افزایش آمار مبتلایان ، همچنان شهروندان گیلانی بر نفرستادن دانش آموزان خود به مدارس تاکید دارند و خواستار ادامه تعطیلی مدارس هستند.

در همین رابطه از «جابر اخلاقی» معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استان در خصوص استمرار تعطیلی مدارس استان برای هفته آینده جویا شدیم.

اخلاقی به مرور گفت: ادامه‌ی  تعطیلی مدارس استان به عهده شورای تامین استان به ریاست استاندار و نظر دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. اما پیشنهاد آموزش و پرورش گیلان ادامه‌ی تعطیلی برای هفته آینده است. حتی این درخواست در جلسات شورای تامین استان ارایه شده است.

وی تاکید کرد: حفظ آرامش خانواده ها و سلامتی دانش آموزان گیلانی با توجه به وضعیت استان در گستردگی ویروس کرونا برای این سازمان مهم است و پیش بینی ما اینست که شورای تامین ، تعطیلی مدارس را تمدید کند. این موضوع  از سطح تصمیم گیری آموزش و پرورش استان خارج شده و تا یکی دو روز آینده از سوی شورای تامین تصمیم گیری و اعلام می‌شود.

اخلاقی گفت: درحال حاضر شرایط در استان قابل پیش بینی نیست و ما نمی توانیم خانواده ها را به فرستادن فرزندانشان به مدارس اجبارکنیم .

کرونا در گیلان – اموزش و پرورش گیلان – مراکز آموزشی گیلان –  شورای تامین گیلان گفتنی است بر اساس آخرین آمارهای ارایه شده از ستاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ۴ مبتلا ، ۲  فوتی و ۷۰ نفر مشکوک به کرونا در گیلان بوده و تا کنون آمار جدیدی از مبتلایان اعلام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.