آموزش و پرورش: خسارت می‌دهیم!

پس از ضرب وشتم دانش آموز تالشی از سوی معلم کم تجربه

0 166

روز گذشته یک دانش آموز مقطع ابتدایی تالش با لگد معلم کلاس دستش شکست و روانه اتاق عمل شد.

 این روزها به مدد شبکه های اجتماعی، اخبار و تصاویر تعرض و تنبیه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی توسط معلمان بیش ازهمیشه به گوش می رسد. اخباری از بروز خشونت و مباحث تند کلامی بین معلم و دانش آموز که ازعدم کنترل خشم و نبود تعادل رفتاری در محیط مدارس ناشی می شود و نیازمند بررسی کارشناسان در حوزه های مشاوره و روانشناسی آسیبهای اجتماعی است.

 روز گذشته نیز خبر رسید یک دست دانش آموز پایه ششم ابتدایی مدرسه پسرانه صائب ۲ شهرستان تالش به دنبال جرو بحث کلامی با معلمش شکست و این دانش آموز برای جراحی روانه اتاق عمل شد. این درحالیست که کمتر از یکسال گذشته بود که با ضرب و شتم دانش آموز آستارایی از سوی معلمش، وزیر آموزش و پرورش برای دلجویی به این شهرستان سفر کرده بود.

درهمین رابطه «محمد فائزی» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: معلم تالشی که با لگد زدن به پای دانش آموز پایه ششم ابتدایی، موجب زمین خوردن و شکستن دست این دانش آموز شده بود به هیات تخلفات اداری این اداره کل معرفی شد.

وی افزود: این دانش آموز ابتدایی تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر برای ادامه مراحل درمان بستری شده است.

فایزی تاکید کرد: پس دریافت گزارش از مدیرمدرسه موضوع از سوی اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان در دست بررسی قرار گرفته است.

 «مرزبند» مدیر ارتباطات و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در خصوص جزییات بیشتر این اتفاق به مرور اظهار کرد: تاکنون جزییات بیشتری از چگونگ وقوع این حادثه ارایه نشده است و از سوی اداره ارزیابی در حال بررسی هستیم.

وی با اشاره به کم تجربگی معلم این مدرسه در نحو برخورد با دانش آموزان افزود: این معلم به تازگی از دانشکده تربیت معلم فارغ التحصیل شده و سابقه تدریس وی به دوسال می‌رسد. در حال حاضر وی از تدریس معلق شده و باید انتظار حکم هیات بدوی و ارزیابی عملکرد سازمان باشیم که چه تصمیمی در این باره اخذ می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: این دانش آموز بعد از عمل جراحی در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار دارد. این اداره کل آمادگی دارد کلیه هزینه های انجام شده و خسارات را تقبل کند.

 وی ازشکایت خانواده این دانش آموز بر علیه معلم خاطی به مراجع قضایی شهرستان تالش خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.