چالش بیمارستانهای دولتی با تجهیزات پزشکی

1 328

گیلان از جمله استان‌هایی است که کمبود زیرساخت و تجهیزات پزشکی در آن نسبت به سایر استان‌های کشور و بعضاً کم برخوردار، بسیار زیاد بوده و چالش‌های متعدد حوزه‌ی سلامت موجب شده تا توجه‌ی دولت و وزارت بهداشت به تجهیز مراکز درمانی به ملزومات و تجهیزات تشخیص پزشکی پیشرفته در بیمارستانهای دولتی این استان کمرنگ شود. تا جاییکه در سالهای اخیر کمبود و نبود تجهیزات پیشرفته‌ی تشخیص پزشکی، بسیاری از بیماران گیلانی را به سمت مراکز درمانی خصوصی و پرداخت هزینه های گزاف جهت درمان هدایت کرد.

اما شیوع کرونا ویروس از اسفند سال گذشته و ناتوانی مراکز بیمارستانی گیلان از تامین منابع و تجهیزات و ملزومات ضروری برای مقابله با بیماری کرونا از جمله (ونتیلاتور، مانیتورینگ، تخت، سونوگرافی، اکسیژن ساز و …) و لوازم شخصی کادر درمانی (لباس یکسره، دستکش، ماسک سه لایه، ماسک N95 و محلول ضد عفونی کننده) منجر به اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

امروز بیش از ۵۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی و سرمایه ای با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  در میان مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی استان توزیع شد.

«ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بهداشت و درمان حق شهروندان گیلانی است گفت: علاوه برتامین منابع مالی و تجهیزات فوق از سوی دولت،  ۸۷ قلم از اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای حوزه درمان این اقلام و تجهیزات از سوی شرکت فومن شیمی و برخی خیرین و گروهای جهادی تامین شده  است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.