کاهش شدید گردشگران نوروزی در گیلان

0 651

در حالی که گیلان درسالهای گذشته میزبان میلیونها گردشگر در ایام نوروزی بود اما کرونا ویروس ، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ورود مسافرین در مبادی ورودی استان منجر به کاهش شدید ورود گردشگران نوروزی به این استان شد.

«حمید رضا آذر پور» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، امروز گفت: اقامت گردشگران در مکان های اقامتی استان در بحران شیوع کرونا به صفر رسیده است.

آذرپور افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلیه فعالیت های گردشگری استان تعطیل شد و وهیچ واحد پذیرایی در استان حق ارائه خدمات به مسافرین را نداشت. اما برخی خانه مسافرها و واحدهای غیرمجاز که با وجود اطلاع‌رسانی ها، اقدام به فعالیت و پذیرش مسافر کرده بودند طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و بسیج مردم محلی شناسایی ‌شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و مصوبات شورای سلامت در مرکز استان و شهرستان‌ها و با توجه به سطح بالای شیوع این ویروس در گیلان و ضرورت رعایت ضوابط و آئین نامه‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و نظارت بر اجرای صحیح ضوابط ابلاغ ‌شده، بازدیدهای انفرادی سازمانی و گروهی بین دستگاهی متشکل از دستگاهای ذیربط از تاسیسات گردشگری استان به‌ صورت روزانه، مستمر و با جدیت در حال انجام است.

گفتنی است در نوروز ۹۸،  نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر به گیلان سفر کردند و در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.