کشف ۹ هزار ماسک، هزار جفت دستکش، ۱۰۰ جفت ماسک فیلتردار در گیلان

رییس اداره بازرسی گیلان در گفت و گو با مرور:

2 300

همزمان با اوج گرفتن ویروس کرونا در گیلان و افزایش تعداد مبتلایان ، درخواست شهروندان برای تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک ، دستکش ومواد ضد عفونی کننده روبه فزونی گذاشت.

احتکار، گرانفروشی این اقلام و اعتراض مردم  از نبود کالاهای بهداشتی، منجر به  تشدید نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان از مراکز توزیع کننده اقلام بهداشتی و دارویی گیلان و کشف انبارهای احتکار این کالاها شد.

« محمد درویش کردار» رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت  و گو با مرور از کشف ۹ هزار ماسک ، هزار جفت دستکش ، ۱۰۰ جفت ماسک فیلتر دار در طی دو روز گذشته  در استان خبر داد.

وی افزود: این اقلام در طی بازرسی از ۱۶ داروخانه و مرکز توزیع تجهیزات پزشکی کشف شدند.  این کالاهای بهداشتی  بالاتر از مبلغ درج شده بر روی کالا درحال عرضه به مردم بودند.

درویش کردار با تاکید به این در بحث نظارت و بازرسی از مراکز دارویی فقط به دنبال کشف کالاهای احتکار شده نیستیم افزود:  ۶ تیم بازرسی این سازمان  در داروخانه های پرتردد و شبانه روزی مستقر هستند و بر نحوه‌ی خدمات دهی و فروش نظارت می‌کنند.

وی در پاسخ به نحوه‌ی برخورد با داروخانه های متخلف و پلمپ احتمالی آنها  گفت: به دلیل شرایط خاص استان در مواجه با ویروس کرونا و گستردگی شیوع و افزایش آمار مبتلایان  فعلا پلمپ این مراکز به دلیل خدمات دهی به سایر بیماران و فروش اقلام دارویی دیگر مطرح نیست و اصلا تصمیم گیری این مساله در اختیار ما قرار ندارد.

رییس اداره بازرسی ونظارت سازمان صنایع استان تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اداره اطلاعات استان ، تمرکز ما بروی  واحدهای تولیدی قرار دارد که خطوط تولید خود را بروی مواد ضدعفونی کننده بگذارند . تا الان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته  که در روزهای آینده مشکل تامین مواد ضد عفونی کننده در استان با افزایش خطوط  تولید در این واحدها رفع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.