احیا یا فروش اراضی؟

رشت الکتریک با مولد سازی احیا می شود

0 177

استاندار گیلان از احیای شرکت رشت الکتریک از طریق مولد سازی و با هماهنگی صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد.

«اسدالله عباسی‌» در دیدار با«نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه اکثر شرکت‌ها و واحدهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری که در گیلان وجود دارند بعضا رو به تعطیلی رفتند افزود: شرکت رشت الکتریک در گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها در دولت‌های پیشین به تعطیلی و نابودی کشانده شد. ولی در تلاشیم تا با اتخاذ تصمیماتی و با هماهنگی صندوق بازنشستگی کشور، این شرکت از طریق مولدسازی احیاء کنیم.

وعده احیای رشت الکتریک با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری در حالی بیان می‌شود که پیش از این قرار بود در راستای احیای این شرکت با همکار پارک علم و فناوری گیلان، شهرک فناوری در اراضی مخروبه آن ایجاد شود.

رشت الکتریک از اختیار سازمان صمت گیلان خارج شده است

درهمین رابطه «تیمور پورحیدری» رئیس سازمان صمت گیلان به مرور گفت: پیش از واگذاری اراضی شرکت رشت الکتریک به مجموعه شستا، سازمان صمت استان در همکاری و تعامل با پارک علم و فناوری برای احداث شهرک فناوری در این اراضی برنامه ریزی کرده بود. چرا که راه اندازی و احداث واحد تولیدی صنعتی به دلیل آلایندگی در وسط شهر رشت امکان پذیر نبود.

وی افزود: در حال حاضر بعد از واگذاری شرکت به شستا و تغییر مالکیت رشت الکتریک، آنچه مسلم است دیگر سازمان صمت گیلان هیچگونه اختیار و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و تولید در این شرکت ندارد و این اراضی از اولویت سرمایه گذاری صنعتی تولیدی استان خارج شده اند.

لازم به ذکر است که شرکت الکتریک ایران رشت یا «رشت الکتریک» که به عنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکننده‌های محصولات الکتریکی استان با دو هزار نفر کارگر در امر تولید فعالیت داشت در سال ۸۲ بعد از واگذاری ناموفق به بخش خصوصی به مخروبه ای در قلب شهر رشت تغییر ماهیت داد.

این شرکت که سالها در زمینه تولید انواع لوازم الکترونیکی، پریز و فیوز برقی فعالیت داشت در شهریور سال ۱۳۸۲ با تمام تجهیزات (بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در حال کار و ۱۲ هکتار زمین با حدود ۳۰ هزار مترمربع زیربنا همراه با تجهیزات کارخانه در سنگر و شهرک صنعتی و دفتر تهران) به بخش خصوصی به مبلغ یک میلیارد و‌۸۰۰ میلیون تومان در اقساط سه‌ساله واگذار شد که در نهایت به تعطیلی کشانده شد و درحال حاضر مخروبه ای از آن باقی مانده است.

 در نهایت بعد از دو دهه از واگذاری ناموفق این شرکت به بخش خصوصی، در سفر ابراهیم رییسی بعنوان رئیس قوه قضاییه در بهمن سال ۱۳۹۹ به گیلان؛ مقرر شد قرار واگذاری رشت الکتریک به بخش خصوصی فسخ و سهام این شرکت و اراضی و املاک کارخانه بالغ بر هشت و نیم هکتار در داخل شهر رشت به ارزش بالغ بر هزار میلیارد تومان اقاله و این اموال به بیت‌المال بازگردانده شود. با این حال شرکت رشت الکتریک در سال ۱۴۰۰ به یکی از هلدینگ های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و زیر مجموعه شستا واگذار شد.

 به نظر می رسد با تصمیمات اتخاذ شده برای احیای رشت الکتریک از طریق مولد سازی، بزودی باید به جای ایجاد واحد تولیدی صنعتی شاهد اخبار فروش این اراضی در قلب شهر رشت به منظور تامین حقوق بازنشستگان کشوری باشیم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.