گیلان با ۷۱۰ بیمار بستری کرونا، رکورد زد

0 321

مدیر گروه بیماریهای مرکز بهداشت گیلان ازافزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری کرونایی در گیلان خبر داد. «حسن رخ شاد» با اشاره به بستری شدن ۷۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان، گفت: حال ۹۰ بیمار کرونایی بستری شده وخیم است.

رخ شاد با اشاره به روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در گیلان از ابتدای فروردین امسال تا کنون، افزود: هم اکنون ۷۱۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند. تنها در شبانه روز گذشته ۱۴۰ بیمار کرونایی نیازمند بستری در مراکز درمانی استان گیلان شناسایی و بستری شدند.

وی تأکید کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت از ۱۳ فروردین به مدت دو هفته انتظار می‌رود این روند افزایش بیماران ادامه داشته باشد اما مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ و تجمعات غیر ضروری در مهار این ویروس به کادر درمان کمک کنند.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به قرمز بودن اکثر شهرهای گیلان و لزوم تعطیلی مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در شهرهای قرمز، تأکید کرد.

در عین حال امروز همزمان با سراسر کشور، «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان گیلان خبر داد و گفت: محدودیت‌ها به مدت ۲ هفته در گیلان اجرا می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها ۴ شهر رضوانشهر، ماسال، شفت و سیاهکل از گیلان در وضعیت نارنجی هستند تأکید کرد: هم‌اکنون همه شهرهای گیلان به‌غیر از ۴ شهر مذکور در وضعیت قرمز قرار دارند.

قاسم‌نژاد افزود: از امروز ۲۱ فروردین ماه به مدت ۲ هفته در شهرهای دارای وضعیت قرمز فقط یک گروه از مشاغل می‌توانند برای ارائه خدمات فعالیت کنند و این مشاغل شامل مشاغل ضروری است. مشاغل گروه ۲ و ۳ نیزدر شهرهای قرمز تعطیل هستند و اتاق اصناف استان و شهرستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها، نظارت بر این روند را بر عهده دارند. در صورت تخلف، شغل و مکان اصناف متخلف آن‌ها به مدت دو هفته پلمپ می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.