گیلان جز لیست استان‌های محروم کشور قرار ندارد

خطر انتقال اعتبارات سهمیه مسکن محرومان گیلان

0 457

در حالی تابستان گذشته کلنگ عملیات اجرایی احداث دو هزار واحد مسکن محرومین در گیلان باحضور معاون اول رییس جمهور به زمین زده شده که به گفته‌ی مدیرکل بنیاد مسکن، گیلان در وزارت کشور، این استان جز لیست استان‌های محروم قرار ندارد و بیست و دومین استانی است که تفاهم نامه مسکن محرومان را امضا کرده است.

«محمد اکبرزاده» مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به سهم اندک استان در طرح مسکن محرومان، گفت: بیش از ۵۴۰ متقاضی در شهرستان رشت شناسایی شده اند. این درحالیست که در گیلان، چهار هزار نفر برای دریافت مسکن محرومین شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه از مهر سال ۹۸ این قرارداد منعقد شده است، گفت: مهلت جذب اعتبار این طرح تا ۲۸ اسفند امسال است و استان‌های دیگر هر کدام چند هزار واحد سهمیه جذب کرده‌اند و به گیلان و مازندران سهمیه کمتری رسیده است. اگر تا ۲۸ اسفند سهمیه‌ها جذب نشود به خزانه برگشت می‌خورد.

در همین رابطه «علی فتح اللهی »فرماندار رشت نیز خبر داد: حدود ۵۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان رشت شناسایی شده‌اند که نیازمند احداث مسکن هستند.

تاکنون ۲۱۶ پرونده‌ی مسکن محرومین از بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که ۲۰۱ پرونده منجربه عقد قرارداد شده است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: با توجه به جمعیت بالای مددجویان کمیته امداد در سطح شهرستان رشت، انتظار می‌رود متناسب با این جمعیت، سهمیه شهرستان رشت در ساخت مسکن محرومان افزایش یابد. شهرستان رشت به عنوان مرکز استان در شاخص بهره‌مندی از طرح‌های حمایتی در بین ۱۶ شهرستان استان، در رتبه ۱۴ قرار دارد که باید علت آن بررسی شود.

پیشتر«اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان، تضامین بانکی را یکی از مشکلات موجود پیش روی احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین عنوان کرده و گفته بود: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات احداث واحدهای محرومین همکاری لازم را ندارند و متأسفانه پرونده برخی متقاضیان به دلیل ضامن بانکی به نتیجه نرسیده است. این درحالیست که عدم جذب به موقع اعتبارات سهمیه استان، منجر به انتقال این سهیمه به مناطق دیگر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.