اصناف گیلان از تسهیلات کرونایی استقبال نکردند

0 292

درحالی که روزهای گذشته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبرداد: «این استان با پرداخت ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا، رتبه نخست کشور را دارد»، اما امروز«جلاالدین شکریه» رییس اتاق اصناف گیلان گفت: «ارایه تسهیلاتی کرونایی برای اصناف کارآمدی لازم را ندارد و مورد استقبال بخش خصوصی قرار نگرفت.»

شکریه به تسنیم گفت: دلیل این ناکارآمدی تسهیلات کرونا برای اصناف گیلان، میزان سود بالا، کوتاه بودن زمان بازپرداخت و نبود زمان تنفس است. چرا که سودهای پیش بینی شده برای تسهیلات مانع از شکوفایی تولید می‌شود و خسارات ناشی از کرونا را جبران نمی‌کند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان افزود: اصناف استان همزمان با کرونا با افزایش نرخ ارز صنوف با مشکلات بسیاری رو‌برو شدند و برخی از صنوف سرمایه‌هایشان به یک پنجم تقلیل پیدا کرد. در این راستا اصناف بسته پیشنهادی به دولت ارائه کردیم که امیدواریم مورد توجه دولت قرار گرفته و اصناف از این شرایط رهایی یابند.

پیشتر شکریه با اشاره به عدم حمایتهای مالی و بی انگیزگی صنوف در اخذ تسهیلات کرونا به مرور گفته بود: تا کنون ۲۱ درصد از اصناف کشور و به همان نسبت در گیلان درخواست تسهیلات کرونا دادند که از این تعداد ۷ درصد صنوف موفق به دریافت آن شدند. این درحالیست که ۸۵ درصد صنوف گیلان و شهر رشت جزو مشاغل گروه ۲ تا ۴ محدودیتهای ترددی ماه گذشته قرار داشتند و متضرر آسیبهای مالی زیادی شدند.

گفتنی است پیشتر«عباس علیزاده » مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه  ۸۹ درصد از تسهیلات ویژه جبران خسارت کرونایی به مشاغل و واحدهای صنفی خسارت دیده پرداخت شده گفته بود: «از مجموع ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات درخواست شده ۳۲۴ میلیارد تومان حدود ۷۹ درصد از مجموع تسهیلات درخواست شده به متقاضیان در استان گیلان پرداخت شده است. همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای دریافت تسهیلات کرونا در گیلان ۲۹ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده برای ۴۴ هزار و ۲۱۴ نفر شغل در استان بوده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.