۹ شهرستان گیلان به رنگ نارنجی تغییر وضعیت دادند

0 629

پس از گذشت چند هفته‌ی بحرانی و سخت کرونایی و افزایش شمار مبتلایان در گیلان، امروز رنگ بندی وضعیت شهرهای گیلان در نرم افزار ماسک از تغییر وضعیت ۹ شهرستان قرمز به نارنجی کرونایی حاکی است.

 در حالیکه طی یک ماه گذشته بیشتر مناطق گیلان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور گردشگران نوروزی به سمت قرمز کامل پیش رفته بود، در آخرین بروز رسانی نرم‌افزار ماسک شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، فومن، صومعه‌سرا و آستارا در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا قرار گرفتند.همچنین شهرستان‌های رودبار، رشت، خمام، شفت، رضوانشهر و تالش هنئوز در وضعیت قرمز و  دو شهرستان سیاهکل و ماسال فوق قرمز هستند.

درهمین رابطه «آبتین حیدرزاده » معاون بهداشتی استان با اشاره به اینکه هنوز هیچ شهرستانی در گیلان آبی نشده است از بستری شدن ۱۶۱ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۴۲ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

وی با تاکید به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در گیلان حدود ۵۵ درصد است افزود: کاهش شمار بیماران بستری در گیلان به معنای کنترل بیماری نیست و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های گیلان از وضعیت فوق قرمز به قرمز و نارنجی با رعایت شهروندان ، گیلان را به ساحل آرامش نزدیک می‌کند.

همچنین به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان فاز دوم واکسیناسیون برای افراد اولویت دار، برای افراد ۸۰ سال به بالا علیه ویروس کووید ۱۹ از امروز در استان هم زمان با سراسر کشور آغاز شده است.

حسن رخ شاد افزود: این مرحله از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، تا پایان تیر ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.