آسفالت پل ورودی آزاد راه تخریب شد

به فاصله یک ماه از بهره برداری قطعه 8 کیلومتری آزاد راه رودبار -منجیل؛

0 179

کمتر از یک ماه از افتتاح پر حاشیه قطعه ۸ کیلومتری باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین، تصاویری از شکستگی آسفالت در محل درز انبساط موقت یکی از پل‌های آزادراه منجیل – رودبار منتشر شد که نگرانی‌های زیادی از بابت ریزش پل در میان رانندگان این مسیر به وجود آورد.

در حالیکه از چند روز گذشته اختلال در درز انبساط پل ورودی آزادراه منجیل – رودبار منجر به اختلال در تردد خودروها ‌شده است، «میلاد دوستی» مجری آزادراه رشت – قزوین و آزاد راه منجیل رودبار اعلام کرد: آسفالت آزادراه منجیل – رودبار در محل درز انبساط موقت پل شماره ۶ این آزادراه دچار شکستگی شده که با تلاش کارشناسان و نیرو‌های متخصص تا پایان این هفته ترمیم و بازسازی خواهد شد.

به گفته فرماندار شهرستان رودبار، ترمیم کامل درز انبساط پل به قطعه‌ای نیاز دارد که تکنولوژی آن در انحصار دیگر کشورهاست طبق پیگیری‌های نهایی این قطعه تا اردیبهشت ماه وارد می‌شود که برای نصب آن باید آزادراه موقتا به مدت یک هفته بسته شود

میلاد دوستی تصریح کرد: شکستگی آسفالت این منطقه از پل به سازه و عرشه‌ی پل ربطی ندارد و فقط از ناحیه درز انبساط موقت (محل اتصال بین پل و جاده) اتفاق افتاده است و خطری برای تردد خودرو‌ها وجود ندارد.

در همین رابطه «طهمورث عموپور» فرماندار رودبار به ایسنا؛ از ترمیم موقت درز انبساط پل ورودی آزادراه خبر داد.

به گفته فرماندار شهرستان رودبار، ترمیم کامل درز انبساط پل به قطعه‌ای نیاز دارد که تکنولوژی آن در انحصار دیگر کشورهاست و لذا باید به کشور وارد ‌شود، طبق پیگیری‌های نهایی این قطعه تا اردیبهشت ماه وارد می‌شود که برای نصب آن باید آزادراه موقتا به مدت یک هفته بسته شود تا گروه فنی مهندسی بتوانند کار خود را انجام دهند.

«موسی فکور» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز با تکذیب خبر ریزش پل آزاد راه قزوین – رشت از سمت منجیل گفت: سازه پل های این آزاد راه که در ماه های اخیر به انجام و بهره برداری رسیده، هیچ مشکلی ندارد و کاملا سالم است.

فکور تاکید کرد: هر هشت پل این آزاد راه شرایط خوبی دارد و بدون هیچ مشکلی تردد در این مسیر برقرار است.

لام به ذکر است: قطعه هشت کیلومتری آزاد راه قزوین – رشت با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان پس از ۱۲ سال در ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۲ بدون حضور رییس جمهور و با حضور معاون وی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری رسید. گفته می‌شود پل شماره ۶ قطعه منجیل به رودبار با ۱۳۸ متر پهنا، دومین پل دهانه بزرگ کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.