فقط ۲۶ درصد مسکن ملی گیلان ساخته شده است

انتقاد استاندار گیلان از روند کند نهضت ملی مسکن؛

0 224

استاندار گیلان از روند کند ساخت نهضت ملی مسکن در گیلان انتقاد کرد و خطاب به مسؤولان گفت: برای ساخت مسکن منتظر چه کسی هستید!

« اسدالله عباسی» امروز در نشست شورای ملی مسکن با انتقاد از روند کند ساخت مسکن در گیلان گفت: ما به مردم برای ساخت مسکن وعده و برای این قول به آنها تعهد دادیم. ما مسولان استان باید کارمان را در زمینه رفع موانع ساخت مسکن درست انجام دهیم این وظیفه ماست. منتظر چه کسی هستیم ؟!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در زمینه ساخت مسکن در گیلان کمبود زمین است افزود: برای حل این مشکل با بعضی از نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستعضفان،کمیته امداد امام و ادارات دولتی قراردادهایی بستیم که مشکل زمین حل شود.

عباسی با اشاره به آغار اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۱ گفت: بخشی از این واحدها با سرعت متوازن در حال انجام هست و برخی نیز مشکلاتی دارند که ما در تلاش رفع این مشکلات هستیم .

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هم در این نشست با ارائه آمارهای ساخت مسکن در گیلان در بخش‌های نهضت ملی،افزایش جمعیت و باز آفرینی شهری گفت: ۳۳هزار و ۶۵۲ واحد در بخش جهش مسکن در گیلان در حال ساخت است که ۲۶درصد ازاین واحدها انجام شده است.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان هم در نشست شورای ملی مسکن با بیان اینکه گیلان در ساخت مسکن روستایی مقام اول را دارد گفت: از ساخت ۲۲ هزار و ۴۷۰ واحد تعهد گیلان ساخت ۲۱ هزار واحد معادل ۹۴ درصد تحقق یافته است و قرار است تا پایان فروردین هزار و ۱۰۰واحد به روستاییان گیلانی تحویل داده شود .

لازم به ذکر است: پیش از این راه و شهرسازی گیلان اعلام کرده بود: ۱۸۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن آماده شده و ۱۶ هزار واحد توسط ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها در این زمین‌ها درحال ساخت است.

استاندار گیلان نیز دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی را موظف کرده بود زمین‌های بلااستفاده خود را برای ساخت و ساز در نهضت ملی مسکن شناسایی و تغییر کاربری دهند.

به نظر میرسد دستگاه‌های اجرایی استان در تامین زمین مورد نیاز برای ساخت نهضت ملی مسکن کم کاری و یا ترک فعل انجام داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.