انجمن عکاسان رشت به انجمن عکاسان گیلان تبدیل شد

پس از 11 سال؛

0 359

انجمن عکاسان رشت پس از ۱۱ سال فعالیت امسال تبدیل وضعیت داده و به انجمن عکاسان گیلان شده است که این پروسه دو سال طول کشید. اعضای اصلی این انجمن، الوند رضازاده به عنوان عضو اصلی و رییس هیات مدیره، افشین میرزایی و آتنا آرش، مسعود جمال‌پور و عباس علیزاده اعضای هیات مدیره هستند و مصطفا عاشوری و مجتبا عابدینی اعضای علی‌البدل هیات مدیره هستند و مرتضارفیع‌خواه و مجتبا محمدی به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل فعالیت می‌کنند.

به گزارش مرور، انجمن عکاسان رشت توسط الوند رضازاده در سال ۱۳۹۰پایه‌گذاری شد ودرسال۱۳۹۱ فعالیت‌هایش را با یک جشن افتتاحیه آغاز و شروع به عضوگیری کرد. البته با وجود اینکه انجمن عکاسان رشت بود از شهرستان‌های مختلف استان هنرمندان عکاس در آن عضو بودند.

انجمن عکاسان رشت که پایه انجمن عکاسان گیلان است در سال‌های گذشته فعالیت‌های متنوعی داشته است. این انجمن برای اولین بار عکاس‌های گیلان را دور هم جمع کرد و مبادرت به صدور کارت برای اعضا کرد. از جمله برنامه‌های این انجمن علاوه بر عضویت فعال برای اعضا در انجمن، برنامه‌های متنوعی هم در کنار آن انجام داد. سفرهای استانی و خارج از استانی با موضوعات مختلف برگزار کرد. از جمله آن می‌توان به عکاسی از بازارهای محلی استان و علم بندان ماسوله اشاره کنیم. برنامه «در همسایگی نگاه» ویژه یک عکاس چهره استان گیلان بود. در این برنامه عکاس مهمان آثارش را به نمایش می‌گذاشت ومورد بحث وگفتگو قرارمی گرفت. همچنین ما مهمانان سرشناس وپیشکسوت کشوررا نیزمیزبانی نمودیم برای مثال‌ استاد فخرالدین فخرالدینی استاد عکاسی و هنر کشور مهمان ما بودند و ما پرتره‌های ایشان را به نمایش گذاشتیم و این اتفاق برای اولین بار و آخرین بار به انجام رسیده است.

همچنین سه دوره برنامه دو روزه عکاسان گیلان که به مدت دو روز از صبح تا عصر با برگزاری وورکشاپ‌های مختلف برگزار می‌شد را با موضوعات متنوع برگزار نمودیم، از دیگر فعالیت‌های این انجمن برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی وگروهی برای اعضای انجمن بوده وهمچنین مشاوره و پشتیبانی برای خرید ابزار و راه اندازی کسب وکار برای عکاسان همچنین اطلاع رسانی رویدادهاوجشنواره های عکاسی از جمله فعالیت‌های انجمن عکاسان رشت در ۱۱ اخیر بوده است. علاقمندان به عضویت در این انجمن و اعضای دوره های پیشین جهت تندیدعضویت می توانند با شماره تلفن های ۰۹۱۱۲۳۱۸۸۹۸و۰۹۱۱۱۳۴۵۷۴۱ تماس حاصل نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.