خودسوزی کارگر رودباری مقابل معدن شن و ماسه

0 482

روز گذشته یک کارگرسابق معدن شن و ماسه در شهر گنجه‌ی رودبار اقدام به خودسوزی کرد.

شنیده‌ها از برخی منابع کارگری در شهرستان رودبار از خودسوزی کارگر۳۲ ساله در مقابل یک شرکت شن و ماسه حاکی است. به گفته‌ی یکی از کارگران این شرکت به ایلنا این جوان که «ح. ب» نام دارد، با مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری دست و پنجه نرم مواجه بوده و در زمانی که اقدام به خودسوزی کرده، مشکلاتی نیز با شرکت شن ماسه داشته است.

در همین رابطه به گفته‌ی «هوشنگ عباسقلی‌زاده» فرماندار رودبار به بخش خبری شبکه باران، این جوان که در روز گذشته روبروی یکی از شرکت‌های شن و ماسه رودبار اقدام به خودسوزی کرد از تیر ماه سال ۹۸ به مدت چند ماه در این شرکت به عنوان کارگر روزمزد کار کرده بود.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه این کارگر به دلیل درگیری فیزیکی با کارفرما و تعدادی از کارگران با توجه به اتمام مدت کاری عذر وی خواسته شده بود گفت: در این مدت این فرد به هیچ مرجعی اعم از اداره‌ی کار و یا فرمانداری و سایر نهادها برای پیگیری حقوق احتمالی خود مراجعه نکرد.

همچنین لازم به ذکر است که «محمد حیدری» رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودبار نیز با تایید این خبر گفت: این کارگر که از ساکنین روستای گنجه است تا قبل از اقدام به خودسوزی مقابل ساختمان یکی از معادن ماسه شهرستان رودبار، هیچ شکایتی در راستای مشکلات شغلی خود با اداره‌ی کار مطرح نکرده بود. مدیران این شرکت شن و ماسه نیز مدعی اند که این فرد حدودا ۸ ماه پیش به صورت روزمزدی در بخش ساختمانی این شرکت فعالیت داشته و درحال حاضر رابطه کاری وی قطع شده بود.

گفتنی است براساس آمارهای موجود ۱۱۲ معدن با برآورد ذخائر بیش از ۱۳۲ میلیارد تن در گیلان فعال است که حدود ۷۵ درصد از انواع معادن استان گیلان شامل معادن شن و ماسه، سنگ لاشه، تراورتن، سرب و روی، آهک، مارن، سیلیس، خاک نسوز و… در شهرستان رودبار مستقر و فعال هستند. معادن استان یک هزار و ۷۸۵ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.