تکراری بودن وعده‌ها، معضل دیرینه‌ی رودخانه‌های گیلان

0 342

سید علی آقازاده دافساری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه زباله و مدیریت پسماند یک بلاتکلیفی در استان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: به علت ضعف مدیریت، مافیا به سمت رودخانه‌ها، معادن شن و ماسه و محیط‌زیست گیلان حمله‌ور شده و رودخانه‌های آن را نابود کرده‌ است.

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه مشکل انباشت زباله و پسماند در منطقه سراوان رشت به این زودی‌ها قابل حل نیست و به زمان بیشتر و مدیریت دقیق‌تری نیازمند است، عنوان کرد: ما بی‌توجهی‌های زیادی در موضوع زباله و پسماند داشتیم و با سابقه ضعف‌های مدیریتی باید تلاشمان را برای رفع مشکلات گیلان در بخش زباله بیشتر کنیم.

معضل مربوط به رودخانه‌های گیلان و عواملی مانند جنگل‌خواری و کوه‌خواری درحالی همیشه مطرح شده‌اند که با گذشت بیش از چند دهه همچنان گیلان یکی از اصلی‌ترین استان‌ها در درگیری با بحران‌های محیط زیستی است. پاسخ به این سوال که آیا عزم مجلس یازدهم برای ساماندهی زباله در گیلان به سرانجام خواهد رسید یا نه، نیازمند زمان است. اما چیزی که پیداست، تکراری بودن این وعده‌ها در همه سطوح مدیریتی استان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.