جای خالی رشت در لیست ممنوعیت عبور و مرور رییس جمهور

0 582

آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره‌ی تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماری کرونا از شیب روبه افزایش این بیماران در استان خبرمی‌دهند. بستری شدن ۷۰ بیمارجدید کرونایی درهر ۲۴ ساعت وکاهش ترخیصی های روزانه ، نشاندهنده‌ی وضعیت بحرانی موج سوم شیوع کرونا ویروس در گیلان است. اما افزایش تعداد مبتلایان و قرارگیری این استان در وضعیت بالاتر ازهشدار تاکنون نتواسته مسوولان ستاد مقابله با کرونای گیلان را مجاب به وضع محدودیتهای کرونایی و یا ایجاد محدودیت تردد درمحورهای ورودی استان پیش از تعطیلات پیش رو کند.

این درحالی ست که امروز«سعید نمکی» وزیربهداشت و درمان کشور از موافقت رئیس جمهور با منع ۳ روزه عبور و مرور در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا در آنها بالا است خبرداده؛ شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه .

 سعید نمکی وزیر بهداشت گفته: متاسفانه ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده و اینکه بیماری‌افزایی آن چقدر افزایش پیدا کرده مشخص نیست اما درگرفتار کردن مردم جهت زیادی داشته و زنگ خطر جدی برای همه‌ی مردم ایران است. لذا با تشدید شرایط فعلی و‌ اعمال جریمه‌ها و منع عبور و مرور در این شهرها امیدواریم موفق شویم.

لازم به ذکر است علیرغم درخواستهای مکرر رسانه های گیلان وشهروندان در فضایی مجازی از ستاد استانی کرونا مبنی بر اعمال محدودیتهای ترددی و ترافیکی در تعطیلات اربعین، براساس آمارهای اداره‌ی کل راهداری گیلان ، ورد خودروهای غیر پلاک گیلان به استان با رشد ۳۴ درصدی و خروج از گیلان رشد ۲۵ درصدی همراه بود. بطوریکه در مجموع ۲۹۳ هزار و ۳۳۳ وسیله نقلیه در گیلان در تعطیلات دو روزه‌ی اربعین تردد کردند.

پیگیریهای مرور از ستاد کرونای گیلان درخصوص آخرین تصمیمات استانداری برای تعطیلات پیش رو نتیجه ای در برنداشت اما به گفته‌ی یکی از مسوولین استان و عضو ستاد مقابله با کرونا، در جلسه پیشین هیچ تصمیمی دراین خصوص اخذ نشد و جلسه‌ی بعدی ستاد نیز در روز یکشنبه آینده و بعد از تعطیلات خواهد بود. این درحالیست که شهروندان گیلانی خواستار اعمال محدودیت های ترددی در تعطیلات پیش رو هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.