راه‌اندازی دهکده دانش بنیان در گیلان

استاندار خبر داد:

1 390

استاندار گیلان از راه‌اندازی دهکده دانش بنیان در گیلان خبر داد.

«اسدالله عباسی» حمایت از تولید داخلی و توجه به بالندگی صنایع تولیدی استان را مهم دانست و با اشاره به فعالیت شمار قابل توجهی از واحدهای راکد و نیمه راکد استان، بر تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و تأکیدات معظم‌له بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، دهکده دانش بنیان در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

وی پیشترنیز ازتخصیص ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری و ۶۰ میلیارد تومان از ردیف اختیارات استانداری در مجموع ۷۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی دهکده دانش بنیان استان خبر داده بود.

استاندار با بیان اینکه برای اجرای این دهکده زمین مورد نظر شناسایی شده افزود: در مجموعه ۳۰ هکتاری این دهکده فعالیت‌های تولیدات دانش بنیان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و … فعالیت خواهند داشت.

 لازم به ذکر است: ماه گذشته دو کارخانه نوآوری و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی در استان با حضور معاون فناوری رییس جمهورافتتاح شدند.

گیلان با داشتن ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری، منابع طبیعی، صنایع دستی، اقلیم مناسب، گیاهان دارویی دومین توسعه دهنده نرم افزار در کشور است.همچنین این استان با برخورداری از ۱۱ مرکز رشد، رتبه نهم کشور را در استارت آپ‌های خدماتی دارد.

۷۵ شرکت دانش بنیان در استان گیلان مستقر هستند که در حوزه‌های مختلفی به فعالیت می‌پردازند، بخشی از این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری و بخش دیگری در نواحی صنعتی و منطقه آزاد انزلی فعالیت دارند. همچنین ۳۵۰ هسته، واحد و شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان گیلان مستقرهستند که هزار و ۸۰۰ نفر نیروی تحصیل کرده در آن فعالیت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.