زباله سوز رشت دوسال آینده به بهره برداری می‌رسد

وعده معاون عمرانی استانداری گیلان:

0 165

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان ازمحل صندوق توسعه ملی و از طریق بانک رفاه برای پروژه زباله سوز سراوان خبر داد و گفت: تا دو سال آینده زبال سوز رشت به بهره برداری می‌رسد.

«موسی فکور» با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان اظهار کرد: در حوزه پسماند سراوان، بخش عمده ای از ۱۷ هکتار لندفیل سراوان کاور و یا درخت‌کاری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اقدامات در حوزه سامانه پسماند گیلان گفت: نخستین بار استاندار گیلان معضل پسماند سراوان به عنوان یک خطر جدی زیست محیطی را در جلسه هیئت دولت مطرح کرد و رییس جمهور در سفر به گیلان، ساماندهی پسمان سراوان را جزو مصوبات سفر قرار داد و اعتبارات خوبی نیز در این خصوص تخصیص یافته است.

لازم به ذکر است: در سفر رییس جمهور به گیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور ساماندهی پسماند سراوان تخصیص یافت که بارایزنی‌های استاندار، ۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار جدید اختصاص یافت.

قرارداد پروژه زباله سوز در اوایل دهه ۹۰ با اعتبار ۹.۲ میلیارد یورویی از سوی دولت منعقد شد که به دلیل عدم اختصاص به موقع منابع این پروژه به مدت ۸ سال متوقف ماند.

آبان ماه سال گذشته استاندار گیلان با اشاره به کم کاری پیمانکار در اجرای به موقع پروژه ساخت زباله سوز از تعیین تکلیف این پروژه خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.