ضعف گیلان در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری:

0 411

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، عملکرد استان را در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری نامطلوب اعلام کرد.

«مسعود کاظمی» در همایش شهرداران شرق گیلان با اشاره به اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای باز آفرینی شهری در کشور گفت: متأسفانه گیلان در زمینه جذب اعتبارات عملکرد مناسبی نداشته است و از این اعتبار فقط دو هزار میلیارد تومان به استان فارس اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: شهرداران باید از ظرفیت مدیران بالا دستی به ویژه نمایندگان مجلس برای جذب این اعتبارات استفاده کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد، افزود: پروژه‌ها نباید به گونه‌ای اجرا شود که هویت تاریخی شهرها زیر سئوال رود.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر لزوم توجه به جذب سرمایه گذار، گفت: انتظار داریم شهرداران از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر استفاده کنند.

لازم به ذکر است سال گذشته مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان از شناسایی  محدوده‌های اجرای طرح‌های بازآفرینی در ۲۷ شهر گیلان خبر داده بود که برای اجرا در کمیسیون‌های ماده ۵ به تصویب رسیده اند.

ماکان پدرام افزود: از این تعداد پنج پروژه در محدوده‌های بازآفرینی شهری و سکونت گاه‌های غیررسمی رشت واقع شده اند که شامل طرح و ساماندهی تالاب عینک، توسعه حرم مطهر خواهر امام رضا (ع)، بافت فرسوده و تاریخی خیابان اقتصاد رشت، پروژه ساماندهی بنای میرزا خلیل رفیع وجمع آوری فاضلاب دو محله سحرخیز و سلیمانداراب در محدوده‌ی سکونتگاه‌های غیر رسمی است که از پروژه‌های هدفگذاری شده در بازآفرینی در شهر رشت محسوب می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.