لندفیل جدید رشت انتخاب شد؛ نام همچنان محفوظ!

معاون اجرایی رییس جمهور خبر داد:

1 220

معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از لندفیل سراوان از جانمایی لندفیل جدید زباله‌های رشت خبر داد بی آنکه نامی از این مکان جدید ببرد.

« محسن منصوری» در جریان سفر به گیلان بعد از افتتاح قطعه باقیمانده آزاد راه قزوین- رشت طی بازدید از محل دفن زباله در سراوان رشت اظهار کرد: در جریان دور نخست سفر رییس جمهور به گیلان برای رفع مشکلات محل دفن زباله سراوان رشت تصمیماتی گرفته شد، در یکی از جلسات پیگیری ویژه‌ای در موضوع ساماندهی پسماند در راستای حفظ محیط زیست انجام شد؛ و تصمیماتی هم گرفته شد و امروز برای پیگیری دستورات رییس جمهور در این محل حضور یافته ام.

معاون اجرایی رییس جمهور اضافه کرد: جانمایی محل جدید انجام شده ضمن اینکه بیشتر به همان منطقه سرویس می‌دهد اما ممکن است کمک کار سایر مناطق هم باشد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ساماندهی و بهسازی ۱۲ هکتار از لندفیل سراوان، خلع ید و جایگزینی پیمانکار جدید تصفیه خانه شیرابه سراوان و تامین منابع و احداث زباله سوز در محل را از دیگر پیگیری‌های انجام شده در جلسات پیگیری ویژه‌ با موضوع ساماندهی پسماند گیلان اعلام کرد.

در ادامه استاندار گیلان نیز تصریح کرد: فقط زباله‌های برگشتی‌ از کود آلی بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل خواهد شد ضمن اینکه حجم زباله ورودی به سایت تعیین شده به ۳۵۰ تن کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است : به رغم تأکید هیأت دولت در خصوص جانمایی مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های شهرستان رشت، تاکنون به دلیل تبعات اجتماعی نام مکان جدید اعلام نشده است. این درحالیست که پیش از این بارها مسؤولان شهرستان رودبار از مخالفت خود برای انتقال زباله‌های رشت به ارتفاعات این شهرستان خبر داده بودند. حال مشخص نیست محل جدید لندفیل زباله‌های رشت که توسط معاون اجرایی رییس جمهور اعلام شد به کدام منطقه اشاره دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.