مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

حذف کارت‌های سوخت جایگاه‌های بنزین صحت ندارد؛

0 149

هفته گذشته بعد از اینکه اعلام شد: طی ۱۰ روز آینده سوخت گیری در جایگاه‌های پمپ بنزین فقط با کارت سوخت شخصی امکان پذیر است، کارت سوخت‌های اضطراری جایگاه‌ها در گیلان نایاب شدند. با این حال امروز مدیرعامل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی گیلان حذف کارت سوخت در جایگاه‌ها را تکذیب ولی تأکید کرد: مردم از کارتهای سوخت شخصی استفاده کنند.

«مجتبی شکوری» مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با تکذیب برخی شایعات در خصوص حذف کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت گفت: موضوع حذف کامل کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های عرضه سوخت گیلان صحت ندارد و این کارت‌ها هنوز هم در پمپ بنزین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه در جایگاه‌های سوخت باید از کارت‌های شخصی استفاده شود، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر محدود کردنِ استفاده از کارت‌های آزاد سوخت در پمپ بنزین‌ها، برای سوخت گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت باید تا ۹۵ درصد از کارت‌های سوخت شخصی استفاده شود.

وی با تکذیب برخی شایعات در خصوص حذف کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت گفت: موضوع حذف کامل کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های عرضه سوخت گیلان صحت ندارد و این کارت‌ها هنوز هم در پمپ بنزین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 لازم به ذکر است: هفته گذشته «جواد اوجی» وزیر نفت، اعلام کرده بود: مصرف بنزین در ایام ۱۴ روز عید، تقریباً نزدیک ۶ تا ۷ میلیون لیتر نسبت به سال گذشته رشد کرده است. قانونگذار در قانون بودجه ۱۴۰۳، وزارت نفت را مکلف کرده تا ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی افراد انجام شود و ما مکلف به اجرای این قانون هستیم.

۲۳۰ جایگاه سوخت رسانی در گیلان فعال است و در مدت ۱۵ روز تعطیلات نوروزی ۸۴ میلیون و ۹۵۲ هزار لیتر بنزین در این استان به مصرف رسید. مصرف این میزان بنزین طی این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافت. در روزهای معمولی میانگین مصرف روزانه بنزین در گیلان بین ۳.۸ میلیون تا چهار میلیون لیتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.