موافقت وزرات نیرو با احداث نیروگاه برق درغرب گیلان

0 463

وزارت نیرو با احداث نیروگاه برق با ظرفیت تولید  ۲۰ مگاواتی درغرب گیلان موافقت کرد.

«محمدمهدی افتخاری» نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نیرو با احداث نیروگاه برق درغرب استان گیلان خبر داد و گفت: با احداث این نیروگاه مشکل برق دو شهرستان فومن و شفت برطرف می‌شود.

افتخاری افزود: ضعف و فرسودگی خطوط انتقال برق به دو شهرستان فومن و شفت از جمله مشکلات مهم این بخش از استان است. توسعه زیر ساخت‌های برق‌رسانی در این دو منطقه ضروری است زیرا پست ۶۳ مگاواتی تولید برقی که هم‌اینک درشهرستان فومن وجود دارد بیش از ۴۰  سال قدمت دارد.

افتخاری ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذار اجرای این طرح عمرانی مشخص و صحبت‌های اولیه با وی انجام شده است و امیدواریم با برطرف شدن یکسری موانع شاهد ساخت یک نیروگاه با ظرفیت تولید برق حداقل ۲۰ مگاوات در منطقه باشیم.

در روزهای گذشته فرماندار شفت نیز از ضعف برق رسانی و عدم تقویت شبکه توزیع برق در این مناطق انتقاد کرده بود.

«محمدرضا محسنی» فرماندار شفت در نشست بررسی مشکلات شفت در حوزه برق رسانی با بیان اینکه بالغ بر یک هزار کیلومتر شبکه برق در سطح شهرستان وجود دارد گفته بود: بخش قابل توجهی از شبکه برق شهرستان شفت نیازمند اصلاح و بازنگری است.

محسنی افزود: شفت یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته درکشور معرفی شده و نیازمند توجه بیشتر در حوزه زیرساخت ها بخصوص شبکه توزیع برق است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.