نبود زیر ساخت مانع استفاده از ظرفیتهای گردشگری فومن و شفت شده است

0 642

 کمبود اعتبارات مانع استفاده ازهمه ظرفیتهای گردشگری شهرستان فومن شده است. فومن فقط فقط منحصر به ماسوله و قلعه رودخان نیست.

 «محمدرضا محسنی» فرماندار شهرستان فومن در گفت وگو با مرور با اشاره به کمبود منابع اعتباری این شهرستان گفت: منطقه‌ی تاریخی آلیان، غار فوشه و باغات چای فومن از ظرفیتهای بالقوه این شهرستان درگردشگری هستند، اما تنها ماسوله و قلعه رودخان به طور خاص بعنوان دو شاخص گردشگری شهرستان معرفی شده‌اند.

محسنی افزود: فومن مناطق گردشگری بالقوه‌ای دارد که نیازمند معرفی و شناسانده شدن هستند، اما موانع اعتباری بخصوص در بحث راه‌ها و روشنایی جاده تاکنون اجازه نداده است.

وی با اشاره به ریزش مداوم کوه در جاده ماکلوان به ماسوله افزود: با اعتبارات شهرستانی نمی‌توان کاری انجام داد و برای تعریض جاده ماسوله، وکش آسفالت و روشنایی به تخصیص اعتبارات ملی نیاز است.

درهمین رابطه «خلیل بهروزی فر» نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی به مرور گفت: فومن و شفت دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری هستند که فقط منحصر به ماسوله و قلعه رودخان نیست. وجود روستاهای کوهستانی متعدد دارای چشم‌انداز طبیعی، روستاهای امامزاده ابراهیم وامامزاده اسحاق، رودخانه ها، جنگل و منطقه تاریخی آلیان از جمله این ظرفیتها هستند.

نماینده فومن تأکید کرد: با بهره برداری از آزاد راه قزوین رشت، دسترسی گردشگران به به این دو شهرستان بیشتر شده بطوریکه علاوه بر نیمه اول سال در تمام تعطیلات پایان هفته شاهد حضور گردشگران از سایر استانها دراین دوشهرستان هستیم.

بهروزی فر با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده برخی موانع و مشکلات در بخش گردشگری برداشته شده گفت: بخشی از این موانع مربوط به زیر ساخت‌ها و تعریض جاده هاست که از گذشته باقی مانده و مستلزم توجه بیشتر است. همچنین جاده‌ی دسترسی به امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحاق از جمله مناطق پرخطر و پر تصادف شهرستان شفت هستند که مباحث تخصیص اعتبارات این جاده در کنار تعریض جاده ماسوله و جاده ملاسرا به شفت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق به عنوان مناطق گردشگری مذهبی در شهرستان شفت، افزود: این مناطق مشکلات و موانعی در محیط زیست و منابع طبیعی دارد که باید رفع شده تا جایگاه دو شهرستان در بحث صنعت توریست مشخص شود.

گفتنی است شهرستان شَفت از شمال شرق به شهرستان رشت و از جنوب و جنوب شرقی به استان زنجان و شهرستان رودبار و از غرب به شهرستان فومن وصومعه سرا محدود شده است. روستاهای علیسرای سیاهمزگی، خرمکش، بقاع امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحاق، منطقه سیاحتی، زیارتی سیاهمزگی و آبشار دودوزن خرمکش، پارک جنگلی چناررودخان، و منطقه سیاحتی کلوان وچماچاء از مناطق دیدنی و گردشگری این شهرستان محسوب می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.