نخستین سالانه‌ی طراحی گروه نقاشان معاصر گیلان

در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می‌شود:

0 241

 این روزها، نخستین سالانه‌ی طراحی گروه نقاشان معاصر گیلان، چشم‌ها را به مهمانی تماشا  در تالار مرکزی شهر رشت فرا می‌خواند.

«محمدرضا برزگر» عضو هیات موسس و هسته‌ی مرکزی گروه نقاشان معاصر گیلان در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد: سالانه‌ی طراحی گروه نقاشان معاصر گیلان در ابتدا یک رویداد داخلی و درون‌گروهی تعریف شده بود، اما با طرح موضوع بین دوستان هنرمند و جامعه‌ی تجسمی و با توجه به استقبالی که صورت گرفت و اعتمادی که به گروه طی رویدادهای پیشین بوجود آمده، دامنه و گستره‌ی برنامه‌ها نیز  افزایش پیدا کرد و ما پیشنهادها و درخواست‌هایی مبنی بر مشارکت هنرمندان سایر استان‌ها دریافت کردیم. از این رو اولین سالانه‌ی طراحی گروه نقاشان معاصر گیلان با شرکت آثار هنرمندانی دیگر از سایر نقاط کشور در کنار آثار هنرمندان گیلانی شکل گرفت.

 وی با بیان این که طراحی سواد و پایه‌ی شناختی در هنرهای تجسمی بشمار می‌رود، یادآور شد: طی دهه‌های اخیر شاهد تحولاتی بنیادین در رویکردهای طراحانه بوده‌ایم و اساسا طراحی به رسانه‌ای مستقل از سایر شاخه‌های هنرهای تجسمی بدل شده است. در واقع   امروزه طراحی در صدد آن است که چیزی متفاوت از نمایش تکنیک یا ثبت واقعیت باشد. همچنین باید توجه داشت که طراحی بیش از هر هنر دیگری امکان ثبت افکار آنی را فراهم می‌کند و به شعر مانند است. البته اهمیت مطلب به‌ همینجا ختم نمی‌شود و هنرمندان معاصر اغلب از طراحی برای بررسی سوالات مکان و فضا استفاده می‌کنند و در این رویکرد طراحی عملا یک تمرین ذاتی مبتنی بر زمان است و جای تعجب نیست که هنرمندان معاصر از طراحی برای اندیشیدن به عملکرد زمان و حافظه استفاده کرده‌اند؛ در عین حال طراحی راهی‌ست برای درگیرشدن با دنیای اطراف خود و  توجه به سیستم‌ها، سیاست‌ها، جوامع و فرهنگ.

این هنرمند اعلام کرد: در این نمایشگاه  شاهد  آثار ۷۳ نفر از هنرمندان عرصه‌ی تجسمی با شیوه‌ها، رویکردها و تکنیک‌های متنوع، از نقاط مختلف کشورهستیم که از بیست و ششم  آبان‌ تا  دومین روز آذرماه سال جاری، از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱ در تالار مرکزی شهر به نشانی  رشت،بلوار انصاری، جنب پارک ملت، در معرض نگاه علاقمندان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.