همکاری بین استانی در محدودیت تردد به گیلان

0 343

همزمان با دستور «حسن روحانی » رییس ستاد کشوری مقابله با بحران کرونا در کشور مبنی بر اعمال محدودیت تردد در ۱۱ استان  بحرانی کشور و حضور نیروهای نظامی در مبادی ورودی و خروجی استانها ، «ارسلان زارع» استاندار گیلان از تشدید کنترل و غربالگری مردم در خروجی‌های استان با همکاری استانهای همسایه گیلان خبر داد.

زارع با تاکید به حداقل رساندن حضور مسافران در ایام  نوروز تأکید کرد: طبق توافق با استانداران قزوین، اردبیل و مازندران؛ موضوع غربالگری با جدیت بیش‌تر درمحورهای خروجی استان‌ها رعایت و نیز محدودیت‌های تردد اجرا می‌شود. در حال حاضر شرایط گیلان با استان‌های دیگر متفاوت است  و باید آموزش‌های لازم به هموطنان برای پرهیز از انجام سفر، رعایت توصیه‌های بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی ارائه شود.

استاندار درجلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم و مؤثر در خانه ماندن مردم، نقش‌آفرینی مؤثر اصناف است، گفت: انجام این مهم به سازمان صمت سپرده و مقررشده که ساعت کار اصناف در عصر، ساعت ۱۹ باشد و انتظار است اتحادیه‌ها و بازرسان نیز تسهیل‌گر انجام این مصوبه باشند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه هشدارهای لازم به شهروندان در مکان‌هایی که تجمع افراد زیاد است، خواستار توجه‌ی  بیشتر به این موضوع از سوی اصناف شد تا تجمعات انسانی کمتر و توصیه‌های بهداشتی به‌ دقت رعایت شود.

زارع با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال افزود: به همه‌ی شهرستان‌ها و فرمانداران ابلاغ شود پیشگیری‌های لازم را برای جلوگیری از تجمع‌های انسانی به بهانه این مناسبت انجام دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تأمین اقلام موردنیاز ازجمله میوه و سایر ملزومات ایام نوروز در بازار وجود ندارد، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برنامه‌ریزی خوبی برای کنترل بازار دارد ازاین‌رو از مردم می‌خواهیم که از هرگونه تجمع جهت تهیه اقلام موردنیاز، خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.