وضعیت شکننده کرونا در گیلان؛ ۴ شهر نارنجی هستند

0 304

آمار و داده‌های انتشار یافته‌ی اخیر، نشان از کاهش تعداد مبتلایان به بیماری مهلک کرونا و آمار بستریان این بیماری در گیلان دارد، اما از یاد نباید برد که سهل انگاری در عرصه‌ی رعایت  دستورالعمل های بهداشتی به سرعت این وضعیت را تغییر خواهد داد. گیلان پس از  حضور گردشگران نوروزی در گیلان و بی‌توجهی برخی افراد  نسبت به  چشم‌پوشی از دورهمی‌های  نوروزی شاهد شکل گیری موج چهارم همه‌گیری کرونا بود، اما افزایش مشارکت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون به شیب نزولی  تعداد مبتلایان انجامیده و بی تردید ممانعت از افزایش مجدد مبتلایان در گرو توجه مردم و مسوولان ذی‌ربط است. این موضوع با در نظر گرفتن تاثیر حضور گردشگران در تعطیلات نیمه‌ی خرداد و همچنین فصل کار کشاورزان بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

«آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران وضعیت شهرستان‌های رودسر، رودبار و آستانه‌ اشرفیه  در گیلان را نارنجی اعلام کرد و شیب نزولی ابتلا به  کرونا و بستری‌ها در این استان را شکننده دانست.

وی همچنین اظهار کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در گیلان حدود ۲۰۰ نفر است و این شیب نزولی نباید موجب عادی‌انگاری شرایط  و بی‌توجهی نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

 این مقام مسوول یادآور شد: ۱۴ شهرستان استان گیلان، در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی  وزارت بهداشتی در وضعیت زرد قرار دارند.

حیدر زاده همچنین از ادامه‌ی روند واکسیناسیون گروه‌ها و رده‌های سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت خبر داد و از کسانی که واکسن  دریافت کرده‌اند، خواست تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگار نباشند، زیرا ممکن است انواع پیشرفته‌تری از کرونا در کمین باشد.

وی  مشارکت شهروندان، اعمال  محدودیت ها و همکاری اصناف را دلیل سیر نزولی همه گیری کرونا در گیلان  دانست و بار دیگر بر ضرورت  تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.