پیمانکار تصفیه خانه شیرابه لغو قرار داد می شود

با رای شبه قضایی ماده 38 رشت؛

0 168

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از مراحل نهایی شدن رأی شبه قضایی ماده ۳۸ در خصوص لغو قرارداد با پیمانکار تصفیه‌خانه شیرابه سراوان خبر داد.

«علی مقصودی» گفت: بعد از دستور استاندار گیلان در گارگروه ساماندهی پسماند استان که اوایل آبانماه در موضوع تصمیم‌گیری درباره وضعیت اجرای تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت برگزار شد، صدور رأی شبه قضایی ماده ۳۸ تقریبا به مرحله نهایی رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه در مورد این تصفیه خانه نظر کارشناسی احصاء شده است، افزود: منتظر صدور رأی شبه قضایی ماده ۳۸  برای تعیین تکلیف پیمانکار پروژه هستیم که با خلع ید بلافاصله پیمانکار جدید انتخاب می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت همچنین درباره تعیین تکلیف پیمانکار زباله‌سوز نیز تأکید کرد: طی برگزاری ۲ جلسه تصمیم بر ادامه روند اجرای پروژه احداث زباله‌سوز شد که صورتجلسه آن نیز به ما ابلاغ و به این ترتیب دستور استاندار در ارتباط با تعیین تکلیف پیمانکار زباله‌سوز عملا انجام شده‌ است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت اضافه کرد: با توجه به اینکه مبالغ قابل توجهی به پیمانکار پروژه احداث زباله‌سوز در رشت پرداخت شده است از اینرو کار با همان پیمانکار را ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان اوایل آبان ماه امسال در جلسه بررسی پسماند در استانداری گیلان خواستار تصمیم گیری دو هفته‌ای در مورد تعیین تکلیف زباله‌سوز و تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت و لغو قرارداد با پیمانکار تصفیه‌خانه به دلیل ناتوانی در انجام کار و عدم عمل به تعهدات خلع ید شده بود.

پیش از این استاندار گیلان از اختصاص۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ساماندهی پسماند سراوان به دستور رییس جمهور خبر داده بود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت بیش از ۸۰  درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ساخت زباله‌سوز رشت نیز تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته است. بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه سراوان نیز از سال۱۳۹۹ تاکنون بلاتکلیف باقی مانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.